אא

״התייקרות ללא הצדקה״: IATA נגד העלאת תעריפי התעבורה האוויריים

ארגון חברות התעופה הבינלאומי, IATA נגד ספקי שירות הניווט האווירי הדנים והאיסלנדים, בעקבות החלטתם לייקר את חציית המרחב האווירי

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

ארגון חברות התעופה הבין-לאומי (IATA) קרא לספקי שירותי הניווט האווירי הדנים והאיסלנדים (ANSP) לבטל את ההעלאות המתוכננות בתעריפי התעבורה האווירית שצפויים להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2023. העמלות שמשלמות חברות תעופה עבור חציית המרחב האווירי, מנוהלות על ידי שני ה-ANSP הללו בנתיבים בצפון האוקיינוס האטלנטי, והם צפויים לעלות בעד 30%. ההכרזה הינה באופן חד צדדי, ללא התייעצות, וב-IATA טוענים כי זה גם נעשה ללא הצדקה. 

״מדובר בחטיפת מזומנים של שני ספקי מונופול ללא הצדקה. זה חייב להיפסק. מדוע חברות תעופה צריכות לשלם מחיר גבוה יותר עבור שירות של ספק מונופול שלא השתנה וללא שום דבר שיצדיק את העלות הגבוהה יותר? במקום להגביר את החיובים, הספקים צריכים לשאוף להשיג יעילות שתשמור על העלויות בשליטה. ואם לא ניתן למצוא דרך להתייעל, אז הגיע הזמן שהספקים הללו ישבו בתייעצותע ם הלקוחות שלהם כדי לבדוק חלופות. הגישה החד צדדית שננקטה היא לחלוטין לא מתקבלת על הדעת״, אמר פיטר סרדה, סגן הנשיא האזורי של IATA, אמריקה. 

תהליך התייעצות שקוף, בהתאם להנחיות ארגון התעופה האזרחית הבינלאומית (ICAO), הוא מהלך בינלאומי שנהוג ומקובל בתעשייה, מסבירים ב-IATA. כחלק מזה, יש להעמיד לרשות חברות התעופה מדיע מפורט על העליות המוצעות, לרבות הבדלים במבנה העלויות, נתוני התנועה של חמש השנים האחרונות ותחזית התנועה לשנת 2023, סיכמו. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: IATA

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: