אא

הדבר הגדול הבא: שדה״ת חדש יוקם בסעודיה

בממלכה הערבית מדווחים על מהלך נרחב במטרה לעודד את היקף התיירות הנכנסת למדינה התויירת בעולם הערבי. בתכנון: הקמת נמל תעופה חדש בריאד בעל קיבולת של 180 מיליון נוסעים בשנה והתרת מכירת משקאות אלכוהוליים באתרי הנופש

שדה״ת בריאד - בקרוב. שדה חדש בעיר. צילום: Shutterstock שדה״ת בריאד - בקרוב. שדה חדש בעיר. צילום: Shutterstock

בעיתוי מעניין, דווקא בעיצומו של המונדיאל המתקיים אצל השכנה מקטאר, מגיעים בימים האחרונים דיווחים מעניינים בסעודיה, לפיהם עמלים בממלכה ערבית על תכנית אסטרטגית רחבת היקף למען קידום ענף התיירות והתעופה בתחומה. 

על פי סוכנות העיתונות הסעודית (SPA), שוקדים בממלכה שהינה המדינה המתויירת ביותר בעולם הערבי, על תכנית להקמת נמל תעופה חדש בעיר הבירה, ריאד, בעל קיבולת עתידית של 180 מיליון נוסעים בשנה. הנמל עתיד להיקרא על שמו של בנו מוחמד בן סלמן, בנו של המלך הנוכחי.
מדובר בפרויקט גרנדיוזי שיתפרס על פני שטח של כ-57 קמ"ר, כאשר המטרה העיקרית על פי גורמי תעופה סעודיים היא להגיע עד 2030 לסך כולל של 120 מיליון תיירים שיבקרו במדינה ו-185 מיליון עד 2050. השליטה והבעלות על נמל התעופה תהיה בידי קרן ההשקעות הציבורית (PIF) בראשה עומד מוחמד בן סלמן. 

"המהלך להקמת נמל התעופה החדש הינו חלק מהשאיפות של סעודיה למצב את ריאד בין עשרת הערים בעלות הכלכלה הטובה ביותר בעולם, לצד תמיכה בגידול האוכלוסין שחווה העיר שצפוי להגיע מ-8 מיליון תושבים כיום לכדי 20-15 מיליון איש עד 2030", מוסיפים בסוכנות ה-SPA. 

עוד על ערב הסעודית בפספורטניוז:

ערב הסעודית היא המדינה המתויירת ביותר בעולם הערבי

חופשה בסעודיה

סקי בלב המדבר ועד למכירת אלכוהול באתרי נופש 

השקעות העתק של סעודיה בענף התיירות לא תסתכמנה בהקמת נמל התעופה החדש. כבר במהלך 2023 צפויים להיפתח ברחבי הממלכה 12 מלונות חדשים יחד עם הקמת עיר תיירותית חדשה בהשקעה של כ-500 מיליון דולר שתכלול מגוון אטרקציות תיירותיות ואף אתרי סקי.

בנושא אחר, בעוד במהלך משחקי המונדיאל בקטאר, אוסרות הרשויות המקומיות על מכירת משקאות אלכוהוליים לאוהדי הנבחרות הבינלאומיות, בוחנים בממלכה חרף היותה מדינה מוסלמית, דווקא להגמיש את חוויית השהות עבור התיירים הזרים. האמצעי המתגבש: התרת מכירה של משקאות אלכוהוליים בחלק מאתרי הנופש, כך על פי הדיווחים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהתיירותערב הסעודית

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: