אא

חלום באוויר: כך זה מרגיש לטוס ביזנס ללונדון עם וירג'ין אטלנטיק

יצאנו ל"טיסת מבחן" ב-Upper Class - מחלקת העסקים בדרימליינר של וירג'ין אטלנטיק מת"א ללונדון. החיסרון היחיד במשימה העיתונאית הקשה הזו שנשלחנו לבצע: איך חוזרים לטוס אקונומי אחרי דבר כזה, איך?

ה-787-9 של  וירג'ין אטלנטיק. צילום באדיבות Virginatlantic ה-787-9 של וירג'ין אטלנטיק. צילום באדיבות Virginatlantic

מה אגיד ומה אומר. בקלות אני יכולה להתרגל לזה: ללגום דרינק לפני ההמראה, להזמין ארוחה מתפריט, לקנח עם ופל בלגי חם, להתכרבל מתחת לשמיכת פוך במושב שהופך למיטה מרווחת, לקפוץ לבר (כן, בר מעופף), ליהנות ממערכת בידור עם טריליון סרטים/מוזיקה/משחקים ולצאת ראשונה מהמטוס אחרי הנחיתה.

הוזמנתי לסקר את Upper Class - מחלקת העסקים של חברת התעופה וירג'ין אטלנטיק באחת מטיסותיה הישירות מתל אביב ללונדון, ועפתי. על הכל. על המושב ברוחב 60 ס"מ שנפתח למיטה ישרה באורך של כ-2 מטר, על הכרית ושמיכת הפוך, על ערכת הנוחות ופחית המים הממוחזרות ועל הגינונים וההומור האנגלי של הדיילות החייכניות.

מושב שהופך למיטה. צילום באדיבות וירג'ין אטלנטיקמושב שהופך למיטה. צילום באדיבות וירג'ין אטלנטיק

אפרופו דיילות, וירג'ין אטלנטיק, המקדמת אג'נדה ליברלית כלפי עובדיה, קראה לא מזמן לדיילות שלה לוותר על האיפור ונעלי העקב. ואכן, הדיילות ב"טיסת המבחן" שלי, חלקן היו ללא איפור וללא נעלי עקב. אגב, וירג'ין אטלנטיק, שבבעלות היזם הידוע סר ריצ'רד ברנסון, הכריזה באחרונה, במסגרת מדיניות שהיא מובילה תחת הסלוגן Be Yourself, שהיא מאפשרת לאנשי הצוות שלה לבחור במדים המגדירים את המגדר שלהם. כלומר, לבחור במדים בהם הם מרגישים הכי נוח ו"לא משנה המגדר, הזהות המגדרית או ביטוי המגדר שלהם". קרי, המדים בצבעי האדום והבורדו של החברה לא יסווגו עוד תחת "זכר" ו"נקבה".

"That's ok. We don't judge"

מחלקת Upper Class של וירג'ין אטלנטיק, שהטיסה בקו מתחילת השנה 104,978 נוסעים.ות, מגיעה אלינו - לתל אביבה, עם מטוס הבואינג 787-9 – הדרימליינר החתיך שהצטרף לצי של וירג'ין אטלנטיק בשנת 2014. הביזנס במטוס זה היא בתצורה של 1-2-1. יש כאלה שאולי לא יאהבו את העובדה שתצורת המושבים בזווית האלכסונית מושיבה אותם עם הפנים לנוסעים אחרים, אבל את מי זה מעניין. אני מוכנה לטוס עם תצורה כזו כל חיי. ואולי יהיו כאלה שלא ימצא חן בעיניהם שהעברת המושב למצב מיטה, מצריכה קימה של הנוסע מהמושב ועזרה של הדייל.ת, אבל בחיים יש דברים אחרים להלין עליהם באמת.

בגזרת האוכל, נוסעי ה-Upper Class רשאים לבחור לארוחת בוקר, 1 מתוך 3 אופציות. אני הלכתי על הוורסיה הצמחונית: שקשוקה עם גבינת פטה, רוטב עגבניות וחצילים. המנה החמה מוגשת אסתטי והכי חשוב, טעימה. מאחר והתכנסנו כאן לצורך סיקור, ביקשתי מאחת הדיילות, לדגם לי, רק בשביל הסטורי/צילום לכתבה, מנה אחרת מארוחת הבוקר, לפני שהיא ממשיכה הלאה לאחד הנוסעים. תוך דקות, נחת על שולחני ופל בלגי חם עם קרם וניל עם חתיכות מנגו ופיסטוקים. הוופל לא המשיך לאחד הנוסעים. החוקרת הבולסת של פספורט בלסה ונהנתה מכל ביס.

אופציה בארוחת בוקר. צילום: ספיר פרץאופציה בארוחת בוקר. צילום: ספיר פרץ

בר בכניסה לביזנס. צילום: ספיר פרץבר בכניסה לביזנס. צילום: ספיר פרץ

בין הארוחות, אגב, אפשר לנשנש חטיפים מתוקים או מלוחים או סתם ללגום יין, שמפנייה, קפה או תה המונחים בבר הממוקם בכניסה למחלקה. ועוד אנקדוטה, את המלחייה&פלפלייה בצורת מטוסים קטנטנים מדליקים המגיעים כחלק מכלי האוכל על  מגש האוכל, אפשר לקבל במתנה. שמעתי שיש כאלה נוסעים מתמידים, שהפכו לאספנים שלהם. ואם אתם טסים טיסת לילה, הדיילות יעניקו לכם פיג'מת כותנה (מאוד נוחה, מניסיון) שלא תרצו להוריד אחרי הנחיתה. על המארז של הפיג'מה תלוי תג עם הכיתוב: Fabulous loungewear you won't want to take off when you land. That's ok. We don't judge. בקיצור, כמו עם המלחייה&פלפלייה, גם את הפיג'מה אפשר לקבל במתנה.

לסיום, החיסרון היחיד בכל המשימה העיתונאית הקשה הזאת שנשלחתי לבצע היא: איך לכל הרוחות אני חוזרת לטוס אקונומי אחרי דבר כזה, איך?

המלחיות בצורת מטוסים הם למתנה. צילום: ספיר פרץהמלחיות בצורת מטוסים הם למתנה. צילום: ספיר פרץ

מהמונית לטרקלין בפחות מרבע שעה

לכל חברת תעופה שמכבדת את עצמה יש טרקלין עסקים מפונפן, וגם לענקית כמו וירג'ין אטלנטיק יש מן הסתם אחד כזה בשדה התעופה היתרו בלונדון, ועוד איזה אחד.

אין כניסה לילדים. צילום: ספיר פרץאין כניסה לילדים. צילום: ספיר פרץ

כזה עם שפע של פינות ישיבה לבחירה: בר, חדר אינטימי סגור או סביב שולחנות קפה עם כיסאות או ספות לבחירה; בר משקאות אלכוהוליים עשיר ומגוון עם ברמנים שיודעים לשקשק קוקטיילים; עמדת סלטים, גבינות ולחמים לבחירה; עמדות מים צוננים עם מלפפונים את תפוזים בפנים ועוד.

בר עם ברמנים. צילום: ספיר פרץבר עם ברמנים. צילום: ספיר פרץ

את ארוחת הערב שלנו בטרקלין המכונה Upper Class Wing, הזמנו באמצעות הטל' הנייד (סורקים ברקוד והתפריט מולכם). הלכנו על דים סאם צמחוני לסטרטר ועל דג סלמון מעולה למנה העיקרית שהגיע במידת עשייה קריספית מדוייקת על מצע פירה שורשים. לסיום, המתקנו עם עוגת גבינה אפויה ורוטב פירות יער ברמה של קונדיטוריה. 

עם בטן מלאה, בחרתי להעביר את הזמן שנותר עד לטיסה ברביצה על אחת הכורסאות. אבל בלאונג' יש עוד דרכים לשרוף ת'זמן: שולחן ביליארד מקצועי, פינות אינסטגרם עם ערסלים להירגעות, פינת טלוויזיה שנראית כמו מסך קולנוע וכמובן, חדרי מקלחת עם שירותי גיהוץ.

הטרלקין פתוח כל יום בין 05:30 - 21:30הטרלקין פתוח כל יום בין 05:30 - 21:30

פינת הטלוויזיה בטרקליןפינת הטלוויזיה בטרקלין

אבל לפני כל הטוב, אחד הפינוקים היותר גדולים לנוסעי האפר קלאס הוא שתוך כרבע שעה, עברנו את הצ'ק אין ואת הביטחון והיינו בלאונג'. ובשדה תעופה עמוס כמו היתרו, זה פשוט חלומי.

חברת וירג׳ין אטלניק יצאה במבצע מיוחד המבצע למכירה עד ה-31.1.23, ליציאות מת״א ללונדון בלבד עד סוף שנת 2023 והמחירים?

הכותבת הייתה אורחת בטיסת וירג'ין אטלנטיק מת"א ללונדון. 

ואם אתם כבר טסים ללונדון, הנה כמה המלצות מה מי  מו: דרינק על גג העולםשוקי חג מולדסיורי אוכל

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: וירג'ין אטלנטיקמחלקת עסקיםביזנס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: