אא

לטרוף את העולם – חמשת סיורי האוכל הטובים מסביב לגלובוס

רגע לפני יום כיפור, קבלו את חמשת סיורי האוכל הטובים בעולם ש- Two Flying Boys טעמו בשבילכם והמליצו לעשות בהם את הארוחה המפסקת או שבירת הצום (או סתם לאכול בהם כי האוכל פשוט מדהים)

סיורי האוכל הטובים בעולם. צילום: Shutterstock סיורי האוכל הטובים בעולם. צילום: Shutterstock

רעבים בלונדון

שכונת שורדיץ' הפכה כבר מזמן למקום עליו כל מטייל בלונדון חייב לסמן וי, ולא בכדי – בשכונה האמנותית היפה אפשר לטעום טעמים מכל קצוות הגלובוס, וביניהם אתיופיה, הקריביים, שנגחאי, סרי לנקה, ברזיל, איטליה ופרו. סיורי האוכל בשכונה רבים אבל לנו היתה הזכות לעשות את זה עם עומר לוגסי, הלונדוניסט, שחי ונושם את העיר כבר שנים. בסיור של כמה שעות, שעלותו כוללת את האוכל (הרב מאוד) שטועמים בשכונה היפה, לקח אותנו עומר בין הדוכנים, ליקט עבורנו את המנות המצטיינות ותיבל את הכל בהמון ידע וחום אנושי כובש.

לונדון – אוכל מכל העולם בשורדיץ'לונדון – אוכל מכל העולם בשורדיץ'

לונדון – אוכל מכל העולם בשורדיץ'. צילום: TwoFlyingBoys

אוכל רחוב וייטנאמי

גילוי נאות – ההחלטה לצאת לסיור אוכל רחוב בהאנוי לוותה בלא מעט חששות מהשלכותיה על מערכת העיכול שלנו. אחרי הסיור, אכלנו את יתר הארוחות שלנו מדוכני רחוב בלבד ולמען האמת, זו כנראה הדרך הטובה ביותר להכיר את העיר ואת תרבותה. בסיור עם מדריכה מקומית העובר בסמטאות הנסתרות ובשווקים השוקקים של הרובע העתיק והקסום של האנוי למדנו – דרך בלוטות הטעם – על ההשפעות הקולינריות הצרפתיות והסיניות, טעמנו מרק פו כהלכתו, קפה עם ביצה (במקום חלב), פנקייק פירות ים ובאן.

האנוי – אוכל רחוב עם השפעות צרפתיות וסיניותהאנוי – אוכל רחוב עם השפעות צרפתיות וסיניות

האנוי – אוכל רחוב עם השפעות צרפתיות וסיניות. צילום: TwoFlyingBoys

 

נקניקיה גרמנית לצד מאנטי טורקי בברלין

עם נציגות של מעל 180 לאומים שונים, ברלין הפכה בעשור האחרון למעצמה קולינרית. אנחנו טעמנו אותה בהדרכתו של איתי נוביק (Elements of Food) שהוא מומחה קולינרי של ממש. איתי מכיר את בתי האוכל המסורתיים בחלקה המערבי של העיר (שכן במזרחה הם נמחקו תחת השלטון הסובייטי) ובהם מרציפנים במתכון סודי המיוצרים בעבודת יד, דרך ענפי הקולינריה "החדשים" של גרמניה, כמו ייצור הגבינות וכלה בדוכני אוכל הרחוב שצצו להם בעיקר במזרח העיר בשנים האחרונות ומאפשרים טעימה מכל קצוות תבל, לרבות כיסוני טלה קטנטנים מטורקיה (מאנטי), סשימי יפני וגלידה איטלקית. איתי "מביא איתו לשולחן" היכרות וידע עמוק של רזי האוכל של העיר ואפילו חשוב (וכיף) מזה – חדוות אכילה אמיתית.

ברלין – קוסמופוליטיות קולינריתברלין – קוסמופוליטיות קולינרית

ברלין – קוסמופוליטיות קולינרית. צילום: TwoFlyingBoys

ברצלונה הסודית

אם חיפשתם איפה כדאי לאכול בברצלונה לפני שהגעתם לעיר, כנראה נתקלתם בקבוצת הפייסבוק Barcelona Foodies, המונה 12.5 אלף איש, והיא אוצר של המלצות לכל מה שקשור באוכל טוב בעיר. מאחורי הקבוצה עומדת טל הולצמן-סגל, החיה בעיר כמעט עשור, מכירה את הקולינריה של העיר כמו את מטבח ביתה וגם מובילה סיורים "למקומות הסודיים של המקומיים" (My Secret (Barcelona. יצאנו לסיור עם טל בשכונת Gracia והיא הכירה לנו את ברצלונה "האמיתית" ואת התרבות המקומית דרך השוק האותנטי, בתי הקפה, הטאפאס-בארים, החנויות לממכר המוצרים והמקומיים דוגמת הורמונט, החומץ הבלסמי והגבינות בייצור מקומי שחזרו איתנו במזוודה הביתה.

ברצלונה – שוק האוכל בשכונת גראסיהברצלונה – שוק האוכל בשכונת גראסיה

ברצלונה – שוק האוכל בשכונת גראסיה. צילום: TwoFlyingBoys

רומא - מסלול קולינרי שבנו שפים מקומיים, קונדיטורים וסומלייה

את בירת האוכל העולמית צריך לטעום כמו שצריך. ולא, פיצה, פסטה וגלידה זה ממש לא מספיק. מיכל מילרד (Eating The World) היא שפית קונדיטורית שחיה בעיר ומובילה "מסלול קולינארי למטיבי לסת", שנבנה יחד עם שפים מקומיים, קונדיטורים ואפילו סומלייה. הסיור הוא מסע מעניין לשכונת קמפו די פיורי. הגטו היהודי ושכונת טרסטברה והוא מלווה בהיסטוריה של העיר ובהצצה לאורח החיים האיטלקי בכלל והרומאי בפרט. ומה אוכלים? קפה ומאפה, פרמג'אנו ופיקורינו, פסטה טרייה, שמן זית וחומץ בלסמי מיושן 12 שנים ממודנה, סופלי אל טלפונו (כדור האורז המטוגן עם רוטב עגבניות ומוצרלה), כמובן גלידה איטלקית משובחת, שבזמן שתלקקו תסביר מיכל מה הופך אותה לכה משובחת ופחמימות שונות ומגוונות.

רומא – סופלי אל טלפונו ברחובות רומארומא – סופלי אל טלפונו ברחובות רומא

רומא – סופלי אל טלפונו ברחובות רומא. צילום: מיכל מילרד

לבלוג טיולי היוקרה Two Flying Boys באתר ובאינסטגרם

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםברליןגרמניהאיטליהספרדאנגליהברצלונהלונדוןרומאפספורטופ 5וייטנאם

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: