אא

נפרדה סופית: אל על חתמה על הסכם למכירת זכויותיה בנכס בית אל על

הזכויות בנכס ברחוב בן יהודה 32 בת"א של הבניין ההיסטורי נמכרו למספר חברות מקומיות. הרווח צפוי להיות מוכר ברבעון הרביעי של 2022.

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

משרדי אל על כבר שנים לא נמצאים בבית אל על המיתולוגי לאחר שעזבה את הבניין ברחוב בן יהודה 32 בת"א בשנת 2013 , אך רק בחודש יולי החולף חתמה החברה על הסכם למכירת זכויותיה בנכס בית אל על למספר חברות מקומיות.

רווח ההון הצפוי ממכירה זו לאחר העברת השליטה לרוכש הינו כ-9 מיליון דולר, סכום זה זהה לתמורה מהמכירה הצפוי להיות מוכר ברבעון הרביעי לשנת 2022 .

בית אל על נחשב בזמנו לבניין המשרדים הראשון שהוקם בת"א. הוא נבנה מחדש בין השנים 1959-1963, כאשר במקום שכן קודם לכן קולנוע "בית העם" שהוקם ב-1925 ונהרס.  בית אל על נחשב בתחילה למשך שנתיים כבניין הגבוה בישראל עד להקמת מגדל שלום ב-1965. לפני שנים מספר בית אל על אף הוכרז כבניין משומר.

 בשנים האחרונות היו בו  מספר פעמים מקרים של התפוררות של חלקים מהבניין,  כאשר כזכור בשנת 2015, הייתה קריסה של חלק ממדרגות החירום של הבניין.

בעבר משרדי סניף ישראל של החברה שכנו בקומה הבנייה בבניין, ובחזית הבניין שכנה החנות של החברה. כמו כן בבניין עוד שכנה חברת בת של החברה.

לימים החברה העבירה את משרדי סניף ישראל ולאחר גם סגרה את החנות.

את הקמת הבניין יזם בזמנו היזם אריה פילץ, יחד עם האדריכלים :דב כרמי, צבי מלצר ורם כרמי.  לאחר שקם בזמנו , גם  ההנהלה הבכירה של החברה ישבה בניין . בעבר שכנו בבית אל על חברות תיירות רבות כמו: היסתור, אופיר טורס, אופן סקיי ועוד חברות .

בזמנו מספר יזמים בדקו להקים  בבניין שנמצא תחת הקטגוריה של מבנה לשימור בת"א בבית מלון. 

עוד אל על בפספורטניוז:

מדיניות שדרוגים רחבה ושיטת צבירה פשוטה: תוכנית הנוסע המתמיד של אל על מתעדכנת

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: