בריסל איירליינס בתנופה: תקלוט 5 מטוסים חדשים ומשיקה 6 קווי טיסה חדשים
חידוש צי המטוסים (איירבוס ה-neo A320) הוא האמצעי החשוב ביותר להפחתת פליטת CO2 ופליטות רעש מהטיסות. צופה שהפעילות שלה במגזר האירופי תגדל ב-10% בקיץ הבא
בריסל איירליינס מתכוננת לצמיחה והרחבת פעילות משמעותית.
חברת התעופה הלאומית של בלגיה, שואפת להפחית את פליטת ה-CO2 שלה בחצי עד 2030 בהשוואה ל-2019. עד 2050, חברת התעופה מקבוצת לופטהנזה, רוצה להגיע ל-0 פליטת פחמן.
חידוש צי המטוסים הוא האמצעי החשוב ביותר להפחתת פליטת CO2 ופליטות רעש מהטיסות.
עוד חדשות וכתבות תוכן חשובות בפספורטניוז
5 שוקי חג המולד הכי טובים באירופה
לא היינו אמורים להיות כאן – אלוהים עשה איתנו נס"
ממומן: מה מציעות כמה מהסוויטות המפוארות בארץ?
בנוסף לשלושת מטוסי ה-A320 neo (New Engine Option) החדשים שהצטרפו לאחרונה לצישל בריסל איירליינס בשנת 2023, חברת התעופה - בסיוע קבוצת לופטהנזה - משקיעה כעת בשני מטוסי A320 neo חדשים נוספים. שני מטוסי ה-A320 הנוספים, יצטרפו לבריסל איירליינס, במהלך 2024 ויחליפו מטוסי A319 ישנים יותר בצי החברה.
ה-A320 neo משתמש ב-15 עד 20% פחות דלק בהשוואה לגרסת ה-A320 ceo ומייצר 50% פחות רעש.
בחברת התעופה מציינים כי מכיוון שה-A320 neos יחליף את מטוסי ה-A319, צריכת הדלק לטיסה תקטן ב-11%, בעוד שצריכת הדלק למושב באותה טיסה תרד ב-30%.
"בנוסף לחידוש הצי, דלקים אלטרנטיביים הוא עמוד תווך חשוב להשגת שאיפות האקלים שלנו. חיבור נמל התעופה של בריסל לרשת הרכבות המהירות חיוני לצמצום הטיסות הקצרות. זה לא המצב היום. רוב הפליטות מגיעות מטיסות ארוכות טווח, שאין להן אלטרנטיבה מתאימה כיום. לכן אנחנו, יחד עם כל הסקטור, חייבים להשקיע יותר בחלופות לדלקים מאובנים. בבריסל איירליינס שואפים לטיסה ראשונה עם דלק תעופה בר-קיימא (SAF) ב-2023. עם זאת, כדי להשתמש ב-SAF הידידותי יותר לאקלים הזה בקנה מידה גדול, יהיה צורך לבצע השקעות גדולות במתקני ייצור. השקעות שאנחנו כמגזר לא יכולים לשאת לבד", אמר פיטר גרבר, מנכ"ל בריסל איירליינס.
מבצע קיץ עם יעדים חדשים
מתחילת עונת הקיץ ב-26 במרץ 2023, בריסל איירליינס תציע טיסות לבילונד, ברינדיזי, ג'רבה, מונסטיר, ורשה וציריך, שישה יעדים חדשים.
לברלין, בורדו, חאניה, קופנהגן, פרנקפורט, גוטבורג, המבורג, קוס, לאס פלמאס, ליון, מדריד, מינכן, פלמה דה מיורקה וטנריף, חברת התעופה הביתית הבלגית מגדילה את מספר הטיסות ליעדים אלה, כדי להציע טיסות המשך טובות עוד יותר לנוסעים העסקיים.
צמיחה עם ארבעה מטוסים במגזר האירופי
בריסל איירליינס צופה שהפעילות שלה במגזר האירופי תגדל ב-10% בקיץ הבא. לכן, היא מתכננת לצרף ארבעה מטוסים נוספים, שיצרו למעלה מ-200 מקומות עבודה נוספים בחברה.
מבין ארבעת המטוסים הנוספים, שני איירבוס A320 יצטרפו באופן קבע לצי בריסל איירליינס וייפרסו בכל רשת הטווחים הבינוניים של חברת התעופה.
בנוסף, בריסל איירליינס תאחד כוחות עם חברת החכירה הרטובה CityJet, שתטיס שני מטוסי CRJ לאורך כל תקופת הקיץ. מטוסים קטנים יותר אלה עם 85 עד 100 מושבים יפעילו טיסות לשווקים משניים כמו בורדו ובילונד, ויאפשרו לקשר אזורים אלו לרשת הבין-יבשתית והאירופית של בריסל איירליינס.