אא

תביעה לא שגרתית: חברת תעופה דורשת מטייס להשיב עלות הכשרה בגובה כ-187 אלף ש'

צ'אלנג' איירליינס טוענת בתביעה לביה"ד האזורי לעבודה כי טייסים מתחייבים לעבוד לא פחות מ-3 שנים מתום ההכשרה: "הטייס התפטר כדי לעבור לעבוד באל על". עורכת דינו של הטייס: "תביעה חסרת תקדים כנגד טייס צעיר, נשוי ואב לתינוק"

בית משפט. צילום: שאטרסטוק בית משפט. צילום: שאטרסטוק

חברת הובלת המטענים, צ'אלנג' איירליינס (לשעבר חברת ק.א.ל), הגישה תביעה לא שגרתית לבית הדין האזורי לעבודה בת"א נגד טייס החברה לשעבר, ויטל דוד גרדוס, בדרישה להשיב לה את דמי עלות הכשרתו בסך של 167,318 שקל ובנוסף, סך של 20,000 שקל בגין הפרת חובת תום לב והפרת הוראות ההודעה בדבר תנאי העסקה.

בכתב התביעה טוענת צ'אלנג' איירליינס כי גרדוס הועסק בחברה כטייס שכיר בתפקיד קצין ראשון החל מיום 4.7.2021 ועד ליום 31.8.2022, עת שהתפטר מעבודתו בחברה.

צ'אלנג' איירלינס טוענת כי "כדי להיקלט בחברה על הטייסים לעבור תקופת הכשרה  אינטנסיבית בת כחצי שנה, שבמהלכה עבר קורסים מקצועיים, הדרכות, אימונים במדמה טיסה, צבר ניסיון רב וביצע מבחנים מעשים, והכל על חשבון החברה".

החברה מוסיפה כי לאור עלות ההכשרה, "ההסכם הקיבוצי שחל על טייסי החברה, ואשר קובע מפורשות כי כנגד הסכמתה של החברה לשאת בהוצאות הרבות הכרוכות בתהליך הסמכתו, הוא מתחייה להמשיך לעבוד בחברה במשך תקופה שלא תפחת משלוש שנים החל מתום תקופת ההסמכה. עוד נקבע בהסכם הקיבוצי כי ככל שהנתבע לא יעמוד בהתחייבותו כמפורט לעיל, ויתפטר מעבודתו לפני השלמת תקופת ההתחייבות, הוא יידרש להחזיר לחברה את כל ההוצאות הכרוכות בהכשרתו בהתאם למדרגות שונות, שפורטו במסגרת ההסכם הקיבוצי ואשר הולכות ויורדות במרוצת השנים".

עוד מציינת החברה בתביעה כי רק לאחר שהנתבע גרדוס עיין בכל המסמכים והוסבר לו באשר לתקופת ההכשרה והעלויות הכרוכות בה, הוא חתם על ההודעה בדבר תנאי ההעסקה והתחייב שעם השלמת תקופת ההכשרה הוא יעמוד בתקופת ההתחייבות.

גרדוס הוסמך כקצין ראשון בחברה ביום 18.12.2021 אחרי שסיים את תקופת ההכשרה והוא הודיע ביום 1.6.2022 על התפטרותו מהחברה וזאת החל מיום 31.8.2022.

עוד נטען בתביעה כי "לאחר שגרדוס הודיע על התפטרותו, ביקשה ממנו החברה לעמוד בהתחייבותו החוזיות ולהחזיר לחברה את עלות ההכשרה, "ואלם, הנתבע סירב לעשות כן וכלל לא הגיב לפניות החברה".

עוד טוענת צ'אלנג' איירליינס בכתב התביעה כי "הנתבע התפטר מעבודתו בחברה על מנת לעבור לעבוד בחברת אל על".

עו״ד יעל רובינשטיין, ראש מחלקת דיני עבודה במשרד מטרי, מאירי, וכט ושות', המייצגת את הטייס גרדוס: "מדובר בתביעה חסרת תקדים כנגד טייס צעיר, נשוי ואב לתינוק, שהוגשה לשם הפחדה והרתעה, ״למען יראו וייראו״. מר גרדוס מעולם לא אישר התחייבות כלשהי כלפי החברה והוא לא חב לה דבר. נהפוך הוא, החברה כבר ״קנסה״ את מר גרדוס שלא כדין באופן חד-צדדי סכום אסטרונומי של כ- 70,000 ש״ח וכעת דורשת ממנו עוד כ-200,000 ש״ח - סכום השווה להשתכרותו בכל תקופת עבודתו בחברה. כל זאת, לאחר שמר גרדוס שירת את חברת צ׳אלנג׳ נאמנה והיא גמלה לו באיום בפיטוריו בעת שחבריו לעבודה שבתו, וכעונש על כך. מדובר בהתנהלות שאין לה אח ורע בענף התעופה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלקאל מטעניםצ'אלנג'

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: