ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי: "הודו הפכה לשוק התעופה השלישי בגודלו בעולם"
הודו מעדיפה טיסות על פני נסיעות ברכבת ומשקיעה רבות בענף התעופה. במדינה 140 נמלי תעופה תפעוליים ומחירי טיסות הפנים מסובסדים וזולים במיוחד
בניגוד למגמת השמירה על הסביבה הרווחת ברחבי העולם ובעיקר באירופה, המעניקה עדיפות לנסיעה למרחקים קצרים ברכבות על פני נסיעה במטוסים מזהמים, בהודו המדיניות הפוכה וניתנת העדפה משמעותית לענף התעופה.
במסגרת התוכנית הממשלתית המכונה UDAN (Ude Desh ka Aam Naagrik – תנו לאזרחים הפשוטים של המדינה לטוס) הודו משקיעה סכומים עצומים בפיתוח נמלי תעופה אזוריים וקישוריות נרחבת בין כל האזורים ברחבי המדינה.
עוד עדכוני תיירות ותעופה בפספורטניוז
מדריד, ברלין, ניס ופאלמה דה מיורקה: ארקיע מפרסמת את לוח טיסות קיץ 2023
תביעה לא שגרתית: חב׳ תעופה דורשת מטייס להשיב עלות הכשרה של כ-187 אלף ש'
עקב האוכלוסייה הגדלה של הודו והסובסידיות של התוכנית נבנו בשנים האחרונות קרוב ל-70 נמלי תעופה חדשים ברחבי הודו, ומאז יישום התוכנית מספר נמלי התעופה התפעוליים במדינה גדל מ-74 ל-140 מאז 2014. לפני מגפת הקורונה טסו יותר מ-140 מיליון נוסעים בשנה, לעומת 60 מיליון בשנת 2000. מחירי הטיסה מסובסדים ומוגבלים – כ-30 דולר לכל 30 דקות טיסה, ולכל היותר 60 דולר עבור טיסות מעל 60 דקות.
ראש הממשלה נרנדרה מודי התייחס לתוכנית: ''בגלל הצעדים הללו, הודו הפכה לשוק התעופה השלישי בגודלו בעולם'', והבהיר כי לתיירות יש את הפוטנציאל המשמעותי ביותר לתעסוקה ולהשקעה בכבישים מהירים, בנמלי תעופה ובפרויקטים לאומיים אחרים, המעסיקים עובדים רבים במישרין ובעקיפין ומניעים צמיחה כלכלית.