אא

לאחר שעמדה בתנאים: משרד האוצר הזרים לישראייר כ-33 מיליון שקל

האסיפה הכללית של ישראייר גרופ, חברת האם, אישרה מתן בטוחה למדינה שתבטיח את כספי הסיוע. בעלי השליטה, רמי לוי ושלום חיים, חתמו על הצהרה שלא יעבירו השליטה מבלי לקבל אישור מדינה

מטוס ישראייר. צילום: יח"צ ישראייר מטוס ישראייר. צילום: יח"צ ישראייר

מדינת ישראל הזרימה לחשבון הבנק של חברת ישראייר כ-33 מיליון שקל. זאת, לאחר שהאסיפה הכללית של ישראייר גרופ אישרה מתן בטוחה למדינה לפירעון סכום הסיוע שהמדינה העניקה לחברת ישראייר באמצעות הקצאת אגרות חוב המירות למניות החברה לטובת מדינת ישראל.

כנגד הסיוע, ישראייר עתידה לעשות שימוש בסך של כ-15.8 מיליון שקל מכספי הסיוע שנתקבלו מהמדינה לטובת פירעון חלקי של אחת ההלוואות שנתנו לישראל בערבות המדינה, כאשר סכום זה מתווסף לסך של כ-17.2 מיליון שקל אשר נפרע. המהלך צפוי לחסוך לישראייר עלויות בדמות הוצאות הריבית של ההלוואות.

כדי להבטיח את הכסף שיוזרם, תעמיד ישראייר בטוחה בגובה של 18 מיליון שקל, למשרד האוצר וכאמור, תנפיק אג"ח להמרה למדינה כבטוחה נוספת.   

בנוסף, בעלי השליטה בישראייר, רמי לוי ושלום חיים, חתמו על הצהרה לפיה עד למועד פירעון אגרות החוב שהוקצו למדינה, אלו יחזיקו ביחד לכל הפחות ב-25% מההון המונפק והנפרע של החברה, וכי לא יעבירו את שליטתם בחברה מבלי לקבל את אישורה של המדינה.

רמי לוי, בעלי ישראייר. צילום: שמוליק סבישרמי לוי, בעלי ישראייר. צילום: שמוליק סביש

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ישראייררמי לוי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: