אא

קיימות היא שם המשחק: בריסל איירליינס הפעילה טיסה ראשונה בדלק בר-קיימא (SAF)

חברת התעופה הבלגית הפעילה אתמול את טיסת ה-SAF הראשונה שלה מבריסל למאלגה, צעד ראשון למימוש הפחתת פליטת דו תחמוצת הפחמן. אז מה זה בדיוק SAF? כיצד הוא משנה את עולם התעופה? הכירו את המונח החשוב של עולם התעופה

בירסל איירליינס. צילום: Shutterstock בירסל איירליינס. צילום: Shutterstock

בריסל איירליינס הפעילה את טיסת ה-SAF הראשונה שלה מבריסל למאלגה בספרד אתמול, ה-1 בינואר 2023, לאחר שחברת התעופה ונמל התעופה של בריסל קיבלו את המנה הראשונה של דלק תעופה בר-קיימא (SAF).

ה-SAF הועבר לנמל התעופה של בריסל דרך מערכת הצינורות המרכזית של נאט"ו (CEPS), שהיא רשת צינורות דלק המשתרעת על פני 5,279 ק"מ על פני חמש מדינות נאט"ו: בלגיה, צרפת, גרמניה, לוקסמבורג והולנד.

בריסל איירליינס רכשה 2,000 חביות, כל אחת בנפח של 1,000 ליטר ותערובת של 38% SAF, לפי הצהרה של החברה.

טיסת ה-SAF הראשונה של בריסל איירליינס היא צעד ראשון התומך ביעדי הקיימות של חברת התעופה להפחית בחצי את פליטת דו תחמוצת הפחמן שלה עד 2030 ובאופן מוחלט עד 2050.

בהתייחסו לטיסה הייחודית, מנכ"ל בריסל איירליינס, פטר גרבר, הדגיש את תוכניות חברת התעופה להגביר את השימוש בחלופות לדלק הסילוני.

דלק תעופה בר קיימא, ובאנגלית Sustainable Aviation Fuel – SAF, הוא התחליף לדלק הסילוני המסורתי. מה זה בדיוק? כיצד הוא משנה את עולם התעופה? ואילו אמצעים נוספים נוקט הענף כדי לצמצם את פליטת הגזים והזיהום הסביבתי? כל התשובות למושג הירוק החדש החשוב של עולם התעופה 

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בריסל איירליינסSAF

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: