אא

״המאבק״ על מניות ישראייר

עפ"י הסכם הנאמן לבעלי האג"ח המחזיקים בכ-20% הוא יכול להפעיל את האופציה המחייבת את רמי לוי לרכוש את המניות בכ-40.500 מיליון שקל, אך המניות בבורסה כבר שוות כ-52 מיליון שקל. מאחורי הקלעים על 20% ממניות ישראייר

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

מאבק על כ-20% מחברת ישראייר מגיעה בימים אלה לשיאו.

לפי תנאי ההנפקה, נאמן בעלי האג"ח המחזיקים עדיין כ-20% מהחברה יכולים להפעיל את אופציית ה-PUT ולחייב את בעלי החברה רמי לוי ושלום חיים לרכוש אותן בעסקה מחוץ לבורסה בכ-40.500 מיליון שקל. המשמעות שישלמו עבור כל מניה סכום של כ-82 אג'.

אך ישראייר שווה כיום בבורסת ת"א 261.208 מיליון שקל, משמע 20% מהחברה השווי שלה כ-52.2 מיליון שקל. בעלי האג"ח ירצו כעת להשיג מחיר יותר טוב למניות שהם מחזיקים, כי ישראייר שווה יותר על הנייר מהתנאים שסוכמו בעסקת רכישת החברה שהושלמה ב-21.1.2021.

לפני מספר שבועות כאשר מחיר המניה ירד, עו"ד אופיר נאור הנאמן של בעלי האג"ח אף הוציא מכתב לרמי לוי ושלום חיים כדי שיתכוננו לרכוש את המניות כי הוא מתכוון להפעיל את אופציית ה-PUT.

אולם אז מחיר המניה שוב עלה למחיר השוק כיום, מה שמביא את שווי ההחזקה של בעלי האג"ח לכ-52 מיליון שקל על הנייר.

 בעלי האג"ח היו מעוניינים שיבוא רוכש אחד לקנות את כל החבילה יחד, אך כזה אין בנמצא בינתיים והאופציה מבחינתם להוציא כעת הצעת מכר לשוק וככה כל מי שירצה יוכל לרכוש את מניות חברת ישראייר.

רמי לוי יכול בעיקרון לנהל איתם מו"מ, או מנגד לא לעשות כלום ולתת לבעלי האג"ח להחליט מה עשוי להיות טוב יותר מבחינתם.

כרגע רמי לוי יושב על הגדר מבחינתו עדיף לו שבעלי האג"ח יפזרו את המניות עם הרבה מחזיקים ושלא יצוץ לפתע מישהוא עם כוח של כ-20% בחברה.

מבחינת לוי מדובר גם בהימור לא קטן, כי כאשר המניות יוצעו בהצעת מכר, הוא לא יכול לצפות מי עשוי להשתלט על המניות ולהפוך לשותף שלו.

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ישראייררמי לויישראייר גרופ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: