אא

לשכת מארגני תיירות נכנסת נגד רשות ההגירה והאוכלוסין: "סובלת ממחסור פתולוגי ברגישות"

פרשת הגעת התיירים מאתיופיה לישראל תופסת תאוצה. מנכ"ל הלשכה: "התנהלותו של מנכ"ל הרשות והתוצאה לא מותירות ספק באשר למניעים הפסולים ושיקול דעתו הלקויה. נפנה למבקר המדינה"

צליינים בירושלים. צילום: shutterstock צליינים בירושלים. צילום: shutterstock

בעקבות החלטת רשות האוכלוסין וההגירה לאסור הגעת תיירים אתיופים לישראל כפי שפורסם בפספורטניוז, בעקבות סירובה של שגרירות אתיופיה לשתף פעולה עם הרשות המבקשת לגרש מישראל מספר אזרחים אתיופים, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, יוסי פתאל יוצא נגד מנכ"ל הרשות, תומר מוסקוביץ.

במכתב ששיגר פתאל לחברי הלשכה כתב, "ההתנהלות של הרשות היא התעמרות ביורוקרטית בתיירים נוצרים. בעשרת הימים האחרונים נקלעה לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל לאחת מהסמטאות האפלות ביותר בעיר התחתית של הבירוקרטיה הישראלית. המטרופולין הבירוקרטי של ישראל מנוהל ע"י עובדי מדינה המכונים באופן מסורתי 'משרתי ציבור'. ברבות הימים ובכוח השררה שידרגו 'משרתי הציבור' את מעמדם ושמם ל'פקידי מדינה'. היוצרות התהפכו, המשרתים הפכו לאדונים והציבור הפך למשרתם".

עוד כותב פתאל, "ייאמר מראש, לרבים מבין 36,000 'פקידי המדינה', יש לב טוב והם בעלי כוונות כנות למלא אחר ייעודם המצופה. אולם, מעטים ובכירים מבין ה-36,000 המשרתים באותם 31 משרדים בלבד, סובלים ממחסור פתולוגי ברגישות. השררה שבידיהם והרטוריקה החלודה שבפיהם גורמים נזקים למדינה ואזרחיה. אותם בכירים בטוחים שמאגר השכל הישר ושיקול הדעת המקצועי הם נחלתם הבלעדית ואין עוד מלבדם למרות שבפעולותיהם אמורות להיות מוגבלות לאמור בלשון החוק והתקנות בלבד".

עוד לדבריו, "רשות ההגירה והאוכלוסין החליטה לאסור על כלל הצליינים האתיופים מלהגיע לישראל להתפלל לכבוד חג המולד האתיופי החל בינואר כאמצעי לסחיטת שיתוף פעולה. בין רשות ההגירה והאוכלוסין לבין שגרירות אתיופיה בישראל קיים סכסוך אדמיניסטרטיבי בעניין הנפקת מסמכי נסיעה ע"י השגרירות עבור כמה אזרחים אתיופיים אותם מבקשת רשות ההגירה לגרש מישראל. בין אותם אזרחים אתיופיים אותם מבקשת ישראל לגרש לבין קבוצת התיירים מאתיופיה המבקשים לעלות לרגל לישראל, אין שום קשר למעט היותם אזרחים אתיופיים. כל ניסיון לקשור בין התיירים למועמדים לגרוש אינו קיים ולא ניתן למצוא עבורו עילות בלשון החוק והתקנות".

פתאל ממשיך ותוקף, "מנכ"ל רשות ההגירה והאוכלוסין, תומר מוסקוביץ, החליט על דעת עצמו כי בהעדר שיתוף פעולה מצד השגרירות להנפקת מסמכי נסיעה עבור מועמדים לגירוש, הוא יבטל את בואם של כל קבוצות התיירות שאמורות להגיע לישראל כאמצעי לחץ שאינו נטוע בשכל הישר ובלשון החוק. לאחר שהופעל לחץ רב על מוסקוביץ, לאחר ששבע נחת מכמות הפונים והעולים לרגל אל לשכתו ואחרי שגובש נייר הסכמות בחסות משרד החוץ, התרצה מר מוסקוביץ והודיע כי הוא מתיר את כניסת הקבוצות. תיירים שהיו אמורים להגיע בימים שחלפו איבדו את כספם והגעתם לארץ נמנעה. התנהלותו של מוסקוביץ והתוצאה הסופיים אינם מותירים ספק באשר למניעים הפסולים ושיקול דעתו הלקויה. הלשכה תפעל להגשת תלונה למבקר המדינה וגם לנציבות שירות המדינה לבחינת תפקודו של מנכ"ל רשות ההגירה והאוכלוסין".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראלרשות האוכלוסין וההגירה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: