אא

ההיסטוריה חוזרת: אמריקן איירליינס שוב מבטלת במפתיע קו טיסות לישראל

באופן מפתיע החברה החליטה לבטל את הקו למיאמי, כפי שעשתה ב- 2016, כשביטלה קו מת״א לפילדלפיה. הקו לניו יורק ימשיך לפעול בתדירות יומית. דוד אדלר על ההחלטה המפתיעה שפורסמה לראשונה בפספורטניוז

צילום: 123rf צילום: 123rf

אמריקן איירליינס תפסיק את הפעלת הקו בין מיאמי לתל אביב החל ב-24 במרץ 2023, כפי שפרסמנו לראשונה הערב בפספורטניוז.

אמריקן מסבירה את המהלך כ"החלטה קשה" בעקבות "הערכה מתמשכת" של הרשת שלה.

ראוי לציין כי אמריקן השיקה את קו מיאמי לתל אביב רק ביוני 2021, בתדירות של 4 טיסות שבועיות. רק בחודש מאוקטובר 2022 חברת התעופה הגדולה בעולם הרחיבה את התדירות לטיסה יומית. יתר על כן, כאשר הקו הושק לראשונה, הוא הופעל על ידי בואינג ER777-200, אך מאז הוא שודרג למטוס בואינג 787-8. דהיינו, הגדלת התדירות ושדרוג המטוס מעידים כי הקו מיאמי – תל אביב היה ועודנו קו מוצלח.

אמריקן איירליינס חזרה לישראל רק בשנת 2021, וזאת לאחר שבתחילת 2016 ביטלה, וגם אז באופן מפתיע, את הקו לפילדלפיה, אותו ירשה משותפתה יו.אס. איירווייס. גם אז הקו היה מוצלח למדי, וראשי החברה הביעו שביעות רצון מהקו בעת ביקורם בארץ. החברה הסבירה אז כי החלטתה המפתיעה להפסיק את פעילות הקו לפילדלפיה נבעה משיקולים מסחריים.

והנה ההיסטוריה חוזרת על עצמה ושוב אמריקן איירליינס במפתיע מבטלת קו בין ארה"ב לישראל.

במאי 2021 השיקה חברת התעופה גם קו מניו יורק JFK לתל אביב, והוא ימשיך לפעול באופן סדיר בתדירות יומית. צריך להזכיר גם כי אמריקן הכריזה שהיא מתכננת להשיק קו מדאלאס לתל אביב, קו שלבסוף לא יצא לדרך.

גורמי תעופה רבים בארץ, וגם בארצות הברית, תוהים מדוע החליטה אמריקן לבטל את הקו המצליח למיאמי, שיותיר את אל על כחברה היחידה הטסה בקו, ללא תחרות.

נשאלת השאלה: האם החברה החליטה לבטל את הקו למיאמי בגלל שהוא מפסיד כסף? או אולי הקו מבוטל בגלל שאמריקן סובלת ממחסור במטוסים רחבי גוף, והיא מעריכה שאפשר לנצל את המטוס בצורה יעילה ורווחית יותר בקווים אחרים? וזאת במיוחד נוכח העובדה כי אמריקן מבטלת את הקו בתחילת לוח טיסות עונת הקיץ, בו היא צפויה להרחיב באופן משמעותי את פעילותה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אמריקן איירליינסמיאמיJFK787

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: