אא

יונייטד טורס נגד רשות שדות התעופה: תובעת כ-17 מיליון שקל

החברה, שסיפקה שירותי הסעות לעובדי הרשות, טוענת בתביעה כי הרשות היא זו שהפרה את הסכם התקשרות שנחתם בין הצדדים "בחוסר תום לב"

בית המשפט. צילום: shutterstock בית המשפט. צילום: shutterstock

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה תביעה ע"י חברת יונייטד טורס נגד רשות שדות התעופה בסך של כ-17 מיליון שקל בטענה להפרת הסכם בוטה וחסרת תום לב של הרשות להסכם התקשרות בין הצדדים מחודש מאי 2022.

בתביעה נטען בין השאר כי, "למן חתימת ההסכם, יונייטד טורס העניקה את שירותי ההסעות בהתאם ובכפוף להוראות ההסכם, ובהתאם להיתר שניתן לה מהרשות להפעיל קבלני משנה. יונייטד טורס העניקה את השירותים מכח ההסכם חרף הקשיים הרבים שהערימה הרשות על ביצועו והגם שנאלצה להתמודד עם אינספור תקלות מצד נציגי הרשות הן בנתוני המידע שהועברו לה, והן בתהליך משלוח בקשות לאיסופים ופיזורים של עובדים, אשר הכשילו והכבידו על מתן שירותים".

עוד נטען בתביעה כי, "כאן המקום לציין כי כניסתה של יונייטד טורס למתן השירותים מכח ההסכם נעשתה בחודש יוני 2022 בד בבד עם חזרתה של פעילות נמל התעופה לשגרה מלאה, וזאת לאחר משבר הקורונה שהותיר את חותמו בענף התעופה והביא לפיחות דרמטי בכמויות הטיסות החל משנת 2020 ועד לאמצע שנת 2022. משמעות הדברים הייתה גיוס מסיבי של עובדי ביטחון ונציגי קרקע על ידי הרשות".

יונייטד מאשימה כי "מצב הדברים הזה הביא לתקלות רבות מצד הרשות עצמה, אשר כללו בין היתר: פרטים חסרים ברשימות העובדים, שגיאות בכתובות המגורים של העובדים, שלא תמיד תאמו את מקום מגוריהם בפועל, אשר הובילו לתקלות באיסופם או פיזורם וכן, בחישוב צירי הנסיעה, שגיאות בתיאור צירי הנסיעה שהופקו ממערכת הרשות ויצרו חוסר סדר וחוסר ודאות לעניין מסלולי הנסיעה היומיים".

יונייטד בתביעתה אף טוענת שגם כניסתה למתן שירותים לוותה גם בשתי עתירות מנהליות כנגד זכייתה, שהוגשו על ידי חברת מני סיטון בע"מ (המציעה שהצעתה דורגה שנייה במכרז), "תוך ניסיון ליישם פרשנות שונה לתנאי המכרז בתקווה כי תביא לפסילת הצעתה של יונייטד טורס".

עוד נטען בתביעה ש"חרף האמור, בצעד חסר תום לב, הודיעה הרשות ליונייטד טורס, על הפסקת ההתקשרות עמה, וזאת באמתלה של הפרת ההתקשרות על ידי יונייטד טורס. בדיעבד התברר כי ההודעה על הפסקת ההתקשרות, נשלחה בעקבות מגעים פסולים והתקשרות של הרשות בהסדר פשרה מול הסעות מוני סיטון בע"מ, לצורך דחיית טענותיה כלפי הרשות".

עוד מוסיפה יונייטד טורס בתביעה כי "למרבה ההפתעה, הנימוקים שהוצגו להפסקת ההתקשרות מצד הרשות, היו תקלות חוזרות ונשנות לכאורה במתן השירותים. (תקלות שכאמור, המקור להן היה בנציגי הרשות עצמה), וכן חוסר שביעות רצון לכאורה מקבלן המשנה, שההיתר להשתמש בשירותיו חודש פעם אחר פעם על ידי הרשות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רשות שדות התעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: