אא

ארבע עונות של אושר: Four Seasons בנגקוק

אין שילובים טובים מאלו: ה-Four Seasons ובנגקוק, יוקרה ואחת מהערים האהובות באסיה. ביקרנו במלון הפאר בעל 299 חדרים שנפתח בדצמבר 2022, וקיבלנו יוקרה בלתי מתפשרת והרבה שטחים ירוקים

צילום: Seet, Ken/ יח״צ Four Seasons צילום: Seet, Ken/ יח״צ Four Seasons

הדעה על בנגקוק מתחלקת ל-2: יש כאלו שאוהבים מאוד ויש כאלו שממש לא אוהבים. לשמחתי, אני מאלו שאוהבים את העיר, מאוד. נכון, הפקקים אינסופיים, אבל יש משהו קסום ואותנטי בעיר הזאת, וכשיש לי הזדמנות לחזור אליה - לוקחים אותה בשתי ידיים בלי להתלבט. 

התארחנו ב-Four Seasons בנגקוק, ובחרנו לעשות "חופשה אורבנית בבנגקוק", מיד עם פתיחתו, ובמשך שבוע שלם היינו בבירת תאילנד, ונהננו מכל השפע והמגוון שיש לעיר להציע. 

הבריכה במלון, עם נוף מדהים לנהר. צילום: מייקי לויהבריכה במלון, עם נוף מדהים לנהר. צילום: מייקי לוי

יש מעט רשתות בעולם שכשאתה מתארח בהן, אתה יודע שהחוויה תהיה לא פחות ממושלמת. מעין חותמת איכות שכזאת. נכון, אפשר גם להניח שהמחירים יהיו בהתאם, אבל למי שמחפש חופשה מושלמת, נטולת פשרות, שירות פנומנלי וכמובן ידו משגת, הוא יבחר ברשתות הללו. בצדק. 

אפשרויות הלינה בבנגקוק: סוקומוויט או על הצ'או פראיה

בעיניי יש שתי אפשרויות ללינה בבנגקוק: דרך סוקומוויט שבעיניי היא "מרכז העיר", הקניון קרוב, מבחר גדול של מסעדות או הצ'או פראיה ששם ניתן למצוא את מרבית ממלונות היוקרה כמו ה-Four Seasons, ה-Capella (שצמוד ל-Four Seasons), מנדרין אוריינטל והרשימה ארוכה. ה-Four Seasons ממוקם על הצ'או פראיה, ואחרי ששהייתי כבר בסוקומוויט בשהיות קודמות, זו הייתה הזדמנות נהדרת לחקור ולגלות אזור חדש. הצ'או פראיה הוא למעשה נהר באורך 372 קילומטר, ומהמלון ניתן למצוא גם שאטלים בחינם לקניון היחסית חדש שנפתח ובמרחק שייט של כ-5 דקות מהמלון. דרך מיוחדת ומהנה להתנייד וגם חוויה. 
 
הנוף מהחדר. צילום: מייקי לויהנוף מהחדר. צילום: מייקי לוי
 
המחיר? 
 
לילה במלון יעלה לכם בין 400 ל-700 דולר, תלוי בעונה, בתפוסה. אם תזמינו מספיק זמן מראש, תוכלו אפילו למצוא לילה ב-360 דולר, מחיר דומה שהיה בתאריכים שאנחנו היינו בדצמבר. האם זה מחיר יקר? ממש לא בהתחשב בכך שמדובר ב-Four Seasons, מלון אולטרה יוקרתי, חדש בלב בנגקוק עם שירותים ומתקנים שאין במקומות אחרים.  

299 חדרים, יוקרה בלתי מתפשרת ושטחים ירוקים

במלון ניתן למצוא 299 חדרים, כשהם מחולקים ל-2 אגפים, האגף שמשקיף על הנהר ואגף פנימי שמשקיף לחצרות המלון. במלון שמו דגש על כל הפרטים הקטנים: אם תיכנסו למלון עם שקיות, ייקחו אותם מכם מייד ויעלו אותם לחדר בשבילכם, ועד להקפדה ודקדקנות לכל פרט ופרט. במלון מדגישים שניתן למצוא בו פינות ירוקות רחבות ידיים, כאלו שלא ממש ניתן למצוא בלב העיר בבנגקוק. כך לדוגמה, חדר הכושר (המצוין, יש לציין), חדר היוגה והאקרו-יוגה משקיף אל הפינות האלו. המלון גדול, מאוד, ולצידו ניתן למצוא גם את מגדל הדירות של ה-Four Seasons, אבל נותן בכל זאת תחושה חמה ונעימה לאורחים, למרות גודלו, וזאת הודות כאמור לפינות הירוקות, ולאגמים שבחצר המלון, ועד ללובי בו ניתן למצוא עשרות פינות ישיבה: משולחנות לכורסאות. ואם אתם במקרה יושבים בלובי, תזמינו את הפאד-תאי. המקום הכי לא צפוי לפאד-תאי כל כך טעים. 
 
חלק מהלובי העצום. צילום: Seet, Ken, Four Seasons חלק מהלובי העצום. צילום: Seet, Ken, Four Seasons

עוד לרשת אפליקציה מצוינת שמאפשרת לדבר עם המלון עוד בטרם ההגעה ולבצע בקשות מיוחדות ולבחור את כל ההעדפות שלכם לרבות סוגי הכריות ועוד, עוד בטרם ההגעה למלון. 

אז איך החדר? 

במלון קיימים ארבעה סוגי חדרים ו-7 סוגי סוויטות. ב״סוויטה המשפחתית״ ניתן למצוא אוהל שממוקם בתוך החדר וממותג Four Seaons, כשהוא מיועד לילדים קטנים. מדובר באחד מהדברים המקוריים ביותר שראיתי, וחבל שגם אין כזה למבוגרים.
 
מיטת ילדים. כמה פשוט, ככה גאוני. צילום: מייקי לוימיטת ילדים. כמה פשוט, ככה גאוני. צילום: מייקי לוי
 
שהינו בחדר מסוג Deluxe River-View Room, המשקיף אל הנהר ובגודל 50 מ״ר. החדר שמוקם בקומה שביעית ונתן נוף פנורמי מרהיב לנהר ולעיר. התחזוקה במלון מרשימה, למרות שעדיין לא שהו בו יותר מדי אורחים, והכל הרגיש חדש לגמרי. בכניסה לחדר ניתן למצוא חדר שירותים ומקלחת שפתוחים, אך ניתנים לסגירה באמצעות דלתות הזזה, בר של ממש עם אפשרות להכין קוקטיילים בצורה ״עצמאית״, ספה, פינת עבודה מיטה בגודל קינג, ונוחה מאוד, כזאת שתתקשו לצאת ממנה בבוקר, הן בזכות המצעים והן בזכות המזרן. טלוויזיה בגודל 55 אינץ׳ וכמובן אייפד ממנו ניתן להזמין מוצרי טואלטיקה. השליטה בווילונות מתבצעת באמצעות מתגים הממוקמים בשני צידי המיטה, כשהווילונות מספקים אטימה הרמטית מאור. 
 
יוקרתי ופשוט. צילום: מייקי לוייוקרתי ופשוט. צילום: מייקי לוי

עוד כיאה למלון יוקרה, ניתן למצוא שירות turn-down service, בשעות אחה״צ, במהלכו מגיעים אל החדר לבצע סידור של המיטה, הנחת שטיח לצד המיטה עם נעלי בית, ושוקולד ומים. 

חדר אמבטיה פתוח, אך ניתן לסגירה באמצעות דלתות הזזה. צילום: מייקי לויחדר אמבטיה פתוח, אך ניתן לסגירה באמצעות דלתות הזזה. צילום: מייקי לוי

בחינם וגם בתשלום: הפעלות לאורחי המלון 

בכל Four Seasons בעולם ניתן למצוא ״לוח הפעלות״, חלקן בחינם כמו אימוני אקרו-יוגה, אגרוף תאילנדי, יוגה, וחלקם בתשלום כמו לדוגמה שיעורי בישול. בכל יום ניתן למצוא לפחות אטרקציה או שתיים בחינם, בין אם זה בתחילת הבוקר, כמו יוגה לפתוח את היום, או אקרו-יוגה אחה״צ, לסיום היום. אנחנו לדוגמה בחרנו באקרו-יוגה שהיה מצויין, והגיע בדיוק לפני הארוחת ערב. השיעור היה כמעט וריק לגמרי, למעט אנחנו (זוג) ואורח נוסף. 
 
אקרו יוגה, אגרוף תאילנדי ויוגה. צילום: מייקי לויאקרו יוגה, אגרוף תאילנדי ויוגה. צילום: מייקי לוי

אחד מהברים הנחשבים לבנגוק ממש מתחת לחדר 

בנגקוק ידועה בחיי הלילה שלה, וניתן למצוא את אחד מהברים הטובים ביותר בבנגקוק בתוך ה-Four Seasons. הבר, BKK Social Club, מציע קוקטיילים, סיגרים וגם אוכל קל, מהטובים שניתן למצוא בברים בבנגקוק. הבר עוצב בקפידה ומעביר תחושה של לא פחות משלמות, מהנראות ועד להדפסת התפריטים והעיצובים, עם מבחר קוקטיילים שלוקח את הסועד למסע. 
 
 
אולי אחד מהדברים שפחות אהבתי, זה שהבר לוקח את האורחים למסע ב״בואנוס איירס״. אין בזה שום דבר רע, חלילה, אבל הגענו עד לבנגקוק המדהימה, ושם אני רוצה להישאר, גם בחוויה שלי. עם זאת, הקוקטיילים היו באמת ברמה יוצאת דופן, ובילווי של מנהל האלכוהול ב-Four Seasons אסיה, יצאנו למסע. כל החוויה הייתה מוקפדת לעילא ולעילא, כשכבר מיד אחרי הזמנת הקוקטייל הראשון, מקבלים אפריטיף ייחודי שמזקקים במקום. 
עד כמה מקפידים על המשקאות? על קוקטייל ״יד האלוהים״ (הומאז׳ למרדונה), כשעל הקרח הוטבע סימן של יד וכדור כדורגל. אולי מדובר בגימיק, אבל זו לגמרי הקפדה על הפרטים הקטנים. הקוקטיילים היו מצוינים, והיה גם קוקטייל אחד שגרם לי לחזור שוב ביום שלמחרת, ולשתות אותו רגע לפני שאנחנו נפרדים מהעיר. 

ויש גם מסעדת מישלן 

במלון ניתן למצוא מבחר מגוון של מסעדות: בראסי צרפתית, מסעדה איטלקית (ששם נמצאת גם ארוחת הבוקר הטעימה והמגוונת. כן, אפילו ביקשתי פיצה בחוצפה הישראלית, וכיאה לרשת ולמיקום, בקשתי נענתה ואכן הגיעה פיצה ואחת הטובות שאכלתי), מסעדה בלובי שמגישה פאד-תאי מצויין, ומסעדת Yu Ting Yuan, מסעדה המגישה אוכל קנטונזי, ממש בדומה ל-Four Seasons סינגפור. 
 
 
אלא שהמסעדה בבנגקוק מעוטרת כוכב מישלן, והיא אולי לא מגישה אוכל תאילנדי, אבל היא בהחלט מגישה אוכל אסייתי שהיה מעדן, בדגש על מאכלי סין כמו ברווז, דים סאם ועוד. למרבה ההפתעה, מסעדת המישלן, ומיקום המסעדה (כלומר במלון), מדובר במסעדה שהיא לא מאוד יקרה, ולא תעלה לכם יותר מארוחת ערב בתל אביב. עם זאת, מומלץ להזמין מקום מספיק זמן מראש. 
 

לחוות את בנגקוק בסטייל 

למלון כמה Highlights מרכזיים שמאוד אהבתי: השירות כמובן שהוא עקבי ומצטיין בכל מלונות הרשת, החדרים הנעימים, והמרווחים שנותנים הרגשה יוקרתית אבל מאוד cozy, עיצוב המלון והחדרים, המבחר הקולינרי המצטיין ממסעדת מישלן ועד לאחד מהברים הטובים ביותר בעיר, ולבריכה שמשקיפה על הנהר ונותנת הרגשה אותנטית שהמלון נמצא בלב בנגקוק, אבל בלי הפקקים והעומסים. ולסיום - ארוחת הבוקר שהייתה מדויקת. 
לצד כל זה, ניתן למצוא תעריפים מאוד נוחים של המלון וליהנות מיוקרה בלתי מתפשרת, ובמחיר יחסית נגיש. נכון, הרשת אומנם לא מכוונת לקהל שמחפש מחירים ״נגישים״, אך בכל זאת, זו הזדמנות טובה לבקר במלון אולטרה-יוקרה מבלי לשלם מעל ל-1,000 דולר ללילה. 
 
הכותב היה אורח של Four Seasons בנגקוק

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: four seasons

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: