טרמינל נגיש: כך מתכוונים להנגיש את נתב"ג
בפגישה בין הנהלת נתב"ג ועמותת נגישות ישראל תיבחן האפשרות להנגיש עוד יותר את הטרמינל לנוסעים בעלי מוגבלויות. בין היתר, חדר המתנה מיוחד לילדים עם אוטיזם וחדר שקט למוגבלויות נפשיות
הנהלת נמל התעופה בן גוריון קיימה פגישת עבודה עם יובל וגנר, יו"ר נגישות ישראל - העמותה המובילה בישראל את נושא הנגישות לאנשים עם מוגבלות.
בפגישה משותפת עם מנכ"ל רשות שדות התעופה, חגי טופולנסקי, מנהל נתב"ג, אודי בר עוז ומנהל חטיבת שרות לנוסע, שמואל אמסלם - נדונו נושאים לשיפור השרות ובמטרה להמשיך ולקדם את נושא הנגישות לאנשים עם מוגבלות בשדות התעופה ובמעברי הגבול בישראל.
בישראל יש מיליון וחצי אנשים עם מוגבלות ובעולם בכלל יש כביליון איש עם מוגבלות. ככל שהנגישות משתפרת בארץ ובעולם, כך גם כמות הנוסעים הנעזרים ובעלי מוגבלויות בנמלי התעופה ומעברי הגבול גדלה.
במסגרת הפעילות הקיימת לשיפור השרות והשרות לבעלי צרכים מיוחדים, רשות שדות התעופה מבצעת סקרי נגישות מקיף במתקני הרשות על מנת על להערך מראש ובביצוע מיידי של כל פתרון מוצע ובהתאמות למוגבלויות השונות.
בפגישה הוצגו מגוון רעיונות ופתרונות לשיפור נושא הנגישות ובנושאים שונים ובכלל זה - באגי נגיש להסעת אנשים בכסאות גלגלים למרחקים ארוכים, חדר המתנה מיוחד לילדים עם אוטיזם, חדר שקט למוגבלויות נפשיות, מרכז הדרכה התנסותי, מערכות התמצאות טכנולוגיות לעיוורים, מערכות תקשורת בשפת הסימנים וכתוביות למוגבלויות שמיעה ועוד.
נזכיר כי מערכת פספורטניוז מנגישה - הנגשה קולית של כלל התכנים באתר האינטרנט במסגרת שיתוף פעולה עם חברת התוכנה Colbass.