אא

ישראייר נפרדה ממטוסי ה-ATR72: "מטוס של טייסים"

אחרי 25 שנה חברת התעופה קרקעה את צמד מטוסי ה-ATR72 עד להשלמת עסקת המכירה שלהם. טייסי ישראייר: "חיית עבודה צרפתית, אמינה ומיוחדת"

מטוס ישראייר ATR. צילום: יח"צ מטוס ישראייר ATR. צילום: יח"צ

תם ונשלם. אחרי 25 שנה, ישראייר נפרדה אתמול (ד') מצמד מטוסי ה-ATR72 שלה שקורקעו עד להשלמת מכירתם.

ישראייר הפעילה את מטוסי ה-ATR72 במהלך השנים בקו לאילת ובתקופת הקורונה, המטוסים האלה טסו ליעדים נוספים שונים.

טייסי ישראייר כתבו אתמול ברשתות החברתיות: "לאחר 25 שנה, הערב אנחנו נפרדים מהמטוס שלימד את כולנו כל כך הרבה. חיית עבודה צרפתית, אמינה ומיוחדת. 'מטוס של טייסים' עם שלל אתגרים ותוכנות ייחודיות רק לו. מטוס הטורבו-פרופ הוותיק ATR72".

המטוסים האמורים צפויים להימכר לרוכש פוטנציאלי בינלאומי מתחום התעופה. עפ"י מזכר ההבנות, מחירם של המטוסים יהיה בהתאם לשווים בספרי החברה, בסך כולל של כ-10 מיליון דולר.

עם השלמת עסקת המכירה, ישראייר תפעל לשחרור השעבוד הספציפי שקיים על המטוסים אל מול תאגיד בנקאי. לצורך כך, החברה תפרע את יתרת ההלוואה שיש לה על כלל מטוסיה שעומדת כיום על סך של כ-15.3 מיליון דולר בלבד.

בעקבות מכירת המטוסים, ישראייר תעבור לעבוד עם צי מטוסים אחד – איירבוס. מהלך זה מייעל את העבודה במובן זה שאין צורך להחזיק צוותים ועובדי תחזוקה לשני ציי מטוסים: ATR ואיירבוס. גם מבחינת הטייסים, ישראייר תצטרך להעסיק ולהכשיר טייסים רק לטובת צי אחד. זהו חיסכון כספי מבחינת החברה.

בעקבות המכירה, ישראייר קלטה באחרונה את מטוס האיירבוס השישי שלה. החברה צפויה לקדם קליטת המטוס השביעי עד לרבעון השני של 2023.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ישראייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: