אא

ישראייר: הושלמה בדיקה ראשונית למכירת מטוסי ATR לשביעות רצון הרוכש

עפ"י מתווה עסקת מכירת מטוסי ה-ATR של ישראייר, המטוסים היו צריכים כבר להימסר לרוכש אך זה ביקש להאריך את תוקף מזכר ההבנות עד ל-26 בדצמבר

מטוס ישראייר מסוג ATR. צילום: יח"צ מטוס ישראייר מסוג ATR. צילום: יח"צ

הבדיקה הראשונית של הרוכש הפוטנציאלי של 2 מטוסי ATR72-500 בבעלות חברת ישראייר הושלמה לשביעות רצון מי שמיועד לרכוש את המטוסים.

העסקה הייתה אמורה להיות מושלמת עפ"י המתווה שלה, עד ל-19 בדצמבר, כאשר מועד מסירת המטוסים לרוכש, עפ"י פרטי המתווה, אמור היה להיות עד אתמול, 20 בדצמבר. אולם, הצדדים הגיעו להסכמות על הארכת תוקף מזכר ההבנות של מכירת המטוסים עד ליום 26.12.2022.

כפי כבר בפספורטניוז עוד בחודש שעבר, מדובר ברוכש פוטנציאלי בינלאומי מתחום התעופה. עפ"י מזכר ההבנות מחירם של המטוסים יהיה בהתאם לשוויים בספרי החברה, בסך כולל של כ-10 מיליון דולר.

עם ההשלמה של העסקה, ישראייר תפעל לשחרור השעבוד הספציפי שקיים על המטוסים מול תאגיד בנקאי. לצורך כך, החברה תפרע את יתרת ההלוואה שיש על כלל מטוסי החברה שעומד כיום על סך של כ-15.3 מיליון דולר בלבד.

בעקבות מכירת המטוסים, ישראייר תעבור לעבוד עם צי מטוסים אחד: איירבוס. מהלך זה נועד לייעול העבודה במובן זה שהחברה לא תצטרך יותר להחזיק צוותי תחזוקה וטייסים רק למטוסי ה-ATR. כעת, ישראייר תכשיר ותעסיק רק טייסים של צי אחד. משמע, חסכון כספי גדול.

בגלל מכירת המטוסים, ישראייר הנחיתה אמש בישראל את מטוס האיירבוס השישי שלה, המצטרף לצי המטוסים. זאת ועוד, ישראייר צפויה לקדם את קליטת המטוס השביעי עד לרבעון השני של 2023.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ישראייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: