אא

השישי של ישראייר בישראל

ישראייר משתדרגת וקיבלה את מטוס האיירבוס השישי, זאת לאחר שהחברה החליטה למכור את שני מטוסי ה-ATR שברשותה ולהשאיר צי מטוסים אחד

צילום: ישראייר צילום: ישראייר

המטוס השישי של חברת ישראייר נחת בישראל.

המטוס מדגםA320  יהיה המטוס השישי שחברת התעופה ומגיע משאנון, אירלנד ברישום ישראלי.

צילום: יח''צ ישראיירצילום: יח''צ ישראייר

המטוס עבר תהליך של בדיקות ע"י אנשי רת"א שיצאו לשאנון יחד עם אנשי ישראייר, וערכו בידוקים של כל הרישומים וכל מה שנלווה לכך.

כזכור, ישראייר החליטה לא מכבר על מכירת 2 מטוסיATR72-500  והשארת רק צי מטוסים אחד וחתמה על מזכר הבנות לטובת מכירת המטוסים אשר בבעלות החברה. עפ"י מזכר ההבנות מחירם של המטוסים יהיה בהתאם לשוויים בספרי החברה, בסך כולל של כ-10 מיליון דולר.

מכירת המטוסים תשפיע על החברה במספר מישורים:  היא פועלת על שחרור השעבוד הספציפי שקיים על המטוסים מול תאגיד בנקאי, כאשר לצורך כך החברה תפרע את יתרת ההלוואה שיש על כלל מטוסי החברה, שעומד כיום על סך של כ-15.3 מיליון דולר בלבד.

בעקבות מכירת המטוסים ישראייר תעבור לעבוד עם צי מטוסים אחד, תהליך זה מייעל את העבודה, את הצורך להחזיק צוות עובדי תחזוקה רק בשביל מטוסי ה-ATR , וגם מבחינת טייסי החברה, היא תצטרך להכשיר ולהחזיק טייסים רק לטובת צי מטוסים אחד. זהו חיסכון כספי מבחינת החברה.

החל מראשית 2023, החברה צופה כי צי המטוסים יורכב מ-6 מטוסי איירבוס, כמו כן  ישראייר צפויה לקדם את קליטת המטוס השביעי עד לרבעון השני של 2023.

מבחינת הטיסות לאילת, באמצעות מטוסי האיירבוס, החברה תוכל בכל טיסה להטיס יותר נוסעים, לקצר את זמן הטיסות לאילת, להפעיל פחות סבבים, מה שיפחית עלויות מצד אחד ויגדיל הכנסות מצד שני.

כפי שפורסם בפספורטניוז, ישראייר כזכור סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2022 עם רווח של כ-18 מיליון דולר, בהשוואה לרווח של כ-4.5 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2019. הכנסות החברה הסתכמו לכ-265 מיליון דולר.

השישי של ישראייר. צילום ישראיירהשישי של ישראייר. צילום ישראייר

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ישראייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: