אא

ישראייר חתמה על מזכר הבנות למכירת 2 מטוסי ATR בכ-10 מיליון דולר

כך דיווחה היום (ד') ישראייר לבורסה לניירות ערך. לאחר מכירת 2 מטוסי ה-ATR שלה, תפעל כחברת תעופה עם צי מטוסים אחד של איירבוס. כיום, כלל החוב על מטוסי החברה עומד על כ-15.3 מיליון דולר

צילום: 123rf צילום: 123rf

ישראייר גרופ דיווחה היום (ד') לבורסה לניירות ערך בת"א כי חתמה על מזכר הבנות לצורך מכירת 2 מטוסי ATR72-500 שבבעלותה.

על פי הדיווח, המטוסים ימכרו לרוכש פוטנציאלי בינלאומי מתחום התעופה. עפ"י מזכר ההבנות, מחירם של המטוסים יהיה בהתאם לשווים בספרי החברה, בסך כולל של כ-10 מיליון דולר. עוד נמסר כי בתוך 21 ימים ממועד החתימה על מזכר ההבנות, הרוכש הפוטנציאלי יבצע בדיקה ראשונית על המטוסים אשר תארך עד למשל של 4 ימים, לאחריה יהיה לו עוד 10 ימים לתת הצהרה האם השלים את הבדיקה לשביעות רצונו. בשלב הבא, כמו כן יהיה רשאי לבצע בדיקה מעמיקה וטיסת מבחן למטוסים.

הבדיקה תארך למשך תקופה של עד 10 ימים, ולאחר מכן יינתנו לו 5 ימי עסקים לעדכן את ישראייר האם הוא משלים את העסקה. אם בבדיקה יתגלו ליקויים שעלות תיקונם עולה על 250 אלף דולר, ישראייר תהיה רשאית שלא לבצע את התיקון ץ מזכר ההבנות יהיה בתוקף עד 19.12.2022. מכירת המטוסים ישפיעו על החברה במספר מישורים: מצד אחד, ישראייר פועלת על שחרור השעבוד הספציפי שקיים על המטוסים מול תאגיד בנקאי, כאשר לצורך כך החברה תפרע את יתרת ההלוואה שיש על כלל מטוסי החברה שעומד כיום על סך של כ-15.3 מיליון דולר בלבד.

כמו כן, בעקבות מכירת המטוסים, ישראייר תעבור לעבוד עם צי מטוסים אחד - איירבוס, דבר שייעל את העבודה במובן זה שלא יהיה יותר צורך להחזיק צוות עובדי תחזוקה רק למטוסי ה-ATR. כמו כן, ישראייר לא תצטרך להכשיר ולהחזיק טייסים לשני סוגי מטוסים - חיסכון כספי מבחינתה. החל מראשית 2023, ישראייר צופה כי צי המטוסים שלה יורכב מ-6 מטוסי איירבוס. כמו כן החברה צפויה לקדם את קליטת המטוס השביעי שלה עד לרבעון השני של 2023.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהישראייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: