אא

It's בחריין Time: חופשת קיץ מפתיעה בחורף ורק אל תשכחו להשאיר מקום במזוודה

שווקים אותנטיים, פורמולה 1, גלריות אמנות, רובע בילויים תוסס, ריזורטים מפנקים, מרכזי קניות זולים ושווים, שדה״ת מרשים ומתקדם וגם אי בודד בלב ים וזו בדיוק העונה המומלצת לחופשה בבחריין

בחריין. צילום: Shutterstock בחריין. צילום: Shutterstock

אם אתם פחות מתחברים לחיי הזוהר הנוצצים של דובאי ומחפשים יעד מרשים אבל נינוח יותר - ויש שיאמרו גם אותנטי יותר - במדינות המפרץ, ממלכת בחריין היא היעד המושלם עבורכם.

המדינה הקטנה (פחות משני מיליון תושבים) מורכבת מ-33 איים, הגדול שבהם הוא האי בחריין, שם נמצאת גם עיר הבירה מנאמה (al-Manāma).

לבחריין היסטוריה עשירה, תרבות של סובלנות דתית, קו רקיע מרשים שהולך ומתפתח משנה לשנה, וגם שפע של אטרקציות וחופי רחצה יפים, לצד מלונות מושלמים לחופשה רומנטית או משפחתית. וכל זה נמצאת במרחק שעתיים וחצי טיסה ישירה ונוחה של חברת גאלף אייר, Gulf Air, חברת התעופה הלאומית של המדינה הסימפטית.

אז בואו נצלול ישר פנימה - תרתי משמע. קבלו שמונה סיבות טובות לבקר בממלכת בחריין:

1. מסגד אל-פאתח (Al Fateh Grand Mosque), בעיר הבירה מנאמה, הוא אחד המסגדים הגדולים והמרשימים בעולם. הוא מכיל עד 7000 מתפללים, ונקרא על שמו של השליט הראשון של בחריין, אחמד בן מוחמד בן ח'ליפה אאל ח'ליפה, המכונה גם אחמד 'הכובש' ומכאן השם.

המסגד הענק הוא דוגמה נהדרת לאדריכלות מוסלמית, ומתהדר בכיפת הפיברגלס הגדולה בעולם. רצפת המסגד מרוצפת שיש שיובא מאיטליה, הנברשת הענקית יובאה מאוסטריה, ודלתות עץ הטיק הובאו לכאן מהודו, כך שאפשר לסכם ולומר שהושקע כאן הרבה מאוד כסף. לא פלא שהמקום הפך לאטרקציה תיירותית ואינסטגרמית, רק אל תשכחו להגיע בלבוש צנוע.

Al Fateh Grand Mosque Bahrain. צילום: ShutterstockAl Fateh Grand Mosque Bahrain. צילום: Shutterstock

2. שקיעה ממרומי מבצר בחריין (Qal'at al-Bahrain) המפורסם, שניצב לשפת הים בחוף הצפוני של האי. המבצר נבנה אמנם במאה ה-14, אבל בחפירות שנערכו בו התגלו שרידים של יישובים מתקופת דילמוּן הקדומה (בסביבות 3000 לפנה"ס).

כיום זה אתר מורשת העולם של אונסק"ו, והביקור כאן הוא חובה גם אם אתם לא משוחרי ההיסטוריה. נחמד להסתובב כאן בין שרידי המבצר, להצטלם מתחת לקשתות המחודדות ולטפס מעלה-מעלה עד לראש המבצר, משם נשקף נוף יפה לים.

אם אתם כבר פה, תוכלו לבקר גם במוזיאון הצמוד, ולהתרשם מהממצאים הארכיאולוגיים (יש במקום גם בית קפה), ובמרחק של כמה דקות הליכה משם לאורך החוף, יש מתחם של משאיות אוכל ומתקני שעשועים לילדים.

צילום: shutterstockצילום: shutterstock

Qal'at al-Bahrain צילום: ShutterstockQal'at al-Bahrain צילום: Shutterstock

3. השוק הגדול של מנאמה הוא חוויה אותנטית ונעימה הרבה יותר מהביקור בשווקים של דובאי. היכנסו בבּאבּ אל-בחריין, השער ששימש להכנסת סחורות ישירות מהים אל העיר העתיקה, ותיהנו מחגיגה של צבעים, טעמים וריחות. תוכלו לקנות כאן תבלינים, מזכרות, אוכל, פרטי עיצוב בשלל גלריות מיוחדות, ענתיקות ועוד.

השוק בבחריין. צילום: shutterstockהשוק בבחריין. צילום: shutterstock

Manama's market. צילום: ShutterstockManama's market. צילום: Shutterstock

אל תוותרו על ארוחת בוקר בחריינית טיפוסית בבית הקפה המפורסם Haji’s Café, על קניית חלווה חמה בחנות של Hussain Moh’d Showaiter Sweets, וגם על הצצה למקדש קרישנה ההינדי שחבוי לו באחת הסמטאות ובבית הכנסת הקטן והמשופץ, בית עשרת הדברות. שניהם יחדיו משמשים עדות לסובלנות הדתית ששררה תמיד בממלכת בחריין.

4. בילוי אל תוך הלילה בבלוק 338 שברובע אדליה (Adliya), מתחם תוסס של עשרות ברים, מסעדות ומועדונים שנראה קצת כמו שילוב בין נווה צדק לנמל תל אביב, רק בלי דֶק העץ. תוכלו לבלות כאן ברופטופ המדליק של Escobar, לאכול ארוחת ערב יוונית במסעדת Attic המעוצבת, או להרגיש כמו בתאילנד במסעדת Monsoon המרהיבה. ולצד כל אלה, יש כאן חנויות בוטיק, גלריות ובתי קפה, כך שתוכלו לבלות כאן כמה שעות טובות.

5. מסלול המרוצים של פורמולה 1 שוכן מחוץ למנאמה, ומשרת את מרוצי הגראן פרי המפורסמים, שיתקיימו השנה לאורך שלושה ימים רצופים בתחילת מרץ. גם אם אתם לא שוחרים מושבעים, זו ללא ספק חוויה מטורפת לצפות במרוץ באצטדיון שכזה, וכמובן ליהנות גם משלל האירועים האחרים שכוללים מופעי זיקוקים, הופעות של אמנים ודי.ג'ייז מהשורה הראשונה, מתקני שעשועים מחוץ למסלול ועוד.

פורמולה 1 -חוויה לכל המשפחה. צילום: Shutterstockפורמולה 1 -חוויה לכל המשפחה. צילום: Shutterstock
פורמולה 1 בחריין. צילום: Shutterstockפורמולה 1 בחריין. צילום: Shutterstock

6. מלון הנופש ריץ קרלטון בחריין, שיושב לשפת לגונה פרטית ומציע חדרים מפנקים, שלוש בריכות שחייה, כולל בריכה אחת למבוגרים בלבד, 14 מסעדות! (איטלקית, הודית, מקסיקנית, תאילנדית ועוד), תה של אחה"צ עם כל כללי הטקס (וגם עוגת גבינה שנחשבת הטובה בבחריין), ואיך אפשר בלי מתחם ספא מפנק? אחד היפים והמרשימים ביותר שהזדמן לי לבקר בהם.

Ritz Carlton Bahrain. צילום: ShutterstockRitz Carlton Bahrain. צילום: Shutterstock

7. בחריין עשירה באטרקציות ופעילויות, כמו שיט אל האי הפרטי ג'ראדה (Jarada), לשם תוכלו להפליג בסירה של מלון ריץ קרלטון. האי הקטנטן יזכיר לכם את המדליביים, עם מי טורקיז מהפנטים, חול לבן ושמש נצחית מעל ים שקט. אפשר לבוא לכאן לפיקניק, ולפעמים אפילו לראות דולפינים. למשהו שונה לחלוטין, לא רחוק ממרכז העיר תוכלו  לצנוח במנהרת הרוח של Gravity Indoor Skydiving, להצטרף לסיור שליית פנינים או לשנירקול ושיט קיאקים, לגלוש על סאפ ביער של מנגרובים, להירשם לסיור צפרות באיי חוואר ועוד. ויש באי גם פארק מים בשם Lost Paradise ועוד שלל פעילויות  לכל המשפחה.

8. גם שופינג לא חסר בבחריין, ויש בה כמות נאה של מרכזי קניות שיכולים לשמש גם מפלט מצוין מהשמש בשעות הצהריים. מרכזי הקניות הגדולים ביותר הם Bahrain Mall,  City Center Bahrain, Avenues וגם Moda Mall היוקרתי יותר – במרכז הסחר העולמי של בחריין, הבניין המפורסם ביותר בממלכה. זו רק רשימה חלקית, אז אל תשכחו לשמור מקום פנוי במזוודה.

גן עדן לשופוהוליקים בחריין. צילום: Shutterstockגן עדן לשופוהוליקים בחריין. צילום: Shutterstock

אל תשכחו להשאיר מקום במזוודה. צילום: Shutterstockאל תשכחו להשאיר מקום במזוודה. צילום: Shutterstock

הגעה לבחריין: חברת התעופה הלאומית, גאלף אייר, מציעה חמש טיסות בשבוע מתל אביב לבחריין, וגם שלל טיסות המשך למגוון יעדים במזרח ובאסיה. הטיסה לבחריין נמשכת רק שעתיים וחצי, והשדרוג המפתיע למחלקת העסקים ללא ספק שדרג את החוויה.

אגב, נמל התעופה הבינלאומי של בחריין (BIA) זכה לאחרונה לדירוג של 5 כוכבים מ-Skytrax, חברת הדירוג המובילה בעולם לשדות תעופה וחברות תעופה, זו השנה השנייה ברציפות בזכות הסטנדרטים הגבוהים של המתקנים והשירותים שלו. 

בחריין. צילום: Shutterstockבחריין. צילום: Shutterstock

צילום:Shutterstockצילום:Shutterstock

הכותבת הייתה אורחת של ריץ קרלטון בחריין וחברת Gulf Air.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בחרייןגאלף איירגולף איירgulf air

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: