אא

התאחדות המלונות: "התעללות בענף התיירות הנכנסת לישראל"

על רקע כוונת האוצר להטיל מע"מ על תיירים המגיעים לישראל, מזהירים בהתאחדות: "לא יעלה על הדעת שאחרי הקורונה הממשלה תנחית מהלומה נוספת על התיירות הנכנסת - הימור מסוכן על עתידה של התיירות"

משרד האוצר בירושלים. צילום: ספיר פרץ משרד האוצר בירושלים. צילום: ספיר פרץ

זעם ודאגה רבה גם בהתאחדות בתי המלון בישראל על כוונת משרד האוצר להטיל מע"מ על התיירות הנכנסת לישראל במסגרת חוק ההסדרים לתקציב 2023.

"זו התעללות בענף התיירות הנכנסת לישראל. לא יעלה על הדעת, לאחר שהענף שלנו היה הראשון להיכנס לקורונה והאחרון לצאת ממנה והוא עדיין מתאושש ורחוק ב-41% מהמספרים של 2109, תנחית הממשלה מהלומה נוספת על התיירות הנכנסת עליה אנו נאבקים מול יעדים אחרים", אומרים בהתאחדות המלונות. 

עוד אומרים שם, "המצב הביטחוני והכללי בישראל מרתיע תיירים מלהגיע והממשלה דווקא עכשיו חייבת לעודד תיירות לישראל ולא להקשות ולהכביד על התייר ועל הענף".

זאת ועוד, בהתאחדות אומרים על חוק ההסדרים שפרסם האוצר ביום חמישי האחרון ובו כאמור ההצעה לבטל את הפטור ממע"מ על התיירות הנכנסת: "עד לרגע זה, לא פורסמו נתונים של בנק ישראל או של הכלכלנית הראשית של האוצר לגבי ענף התיירות הנכנסת ועל רקע המציאות בשטח נראה כי מדובר בהחלטה פוגענית ובנימוקים פופוליסטים שאינם מסתמכים על דבר".

"כבר היום ניכרת מגמה של הסטת שהות יקרה בישראל למדינות השכנות: ירדן, מצרים ולרשות הפלשתינית. העלאת המע"מ צפויה לשחוק את כוח הקנייה הנמוך ממילא של התייר בישראל ובכך להגביר הסטת הלינות מישראל. הפדיון הממוצע ללינת ישראל ב-2019 (כולל מע"מ) גבוה ב-16% מהפדיון הממוצע ללינת תייר (לא כולל מע"מ). המשמעות: התיירים נהנים מהפטור על המע"מ שמגולגל למחיר שהם משלמים בשיעור גבוה. אין קשר בין לינות ישראלים ללינות תיירים ולכן, הוספת המע"מ לתיירים לא תיטיב את מצבם. תיירות הפנים היא פתרון לגבי אזורים כמו אילת או ים המלח, אבל לא לגבי אזורים שמבוססים על תיירות נכנסת ושעדיין פגועים כמו: נצרת, ירושלים וטבריה".    

עוד מזהירים בהתאחדות המלונות כי הטלת המע"מ תגרום בין השאר: פיטורי מועסקים בענף התיירות  וגידול בתשלומי דמי האבטלה ואבטחת הכנסה. ירידה בביקושים לעסקים המושפעים חיצונית מענף התיירות. הפסד הכנסות ממסים בעקבות הירידה בפדיון הכולל הן של ענפי התיירות והן של הענפים המושפעים חיצונית מענף זה. הקטנת הכדאיות ליזמים חדשים לביצוע השקעות בתיירות וכן פגיעה ביכולות החזר הלוואות של יזמים שבוצעו השקעות בפרויקטים חדשים".

בהתאחדות המלונות מסכמים את הסכנה מהטלת מע"מ כך, "הטלת המע"מ על התיירות הנכנסת לישראל היא הימור מסוכן על עתידה של התיירות וינחית עליה מכה קשה בנוסף למכה האנושה שספגה בעקבות משבר הקורונה  ממנו כאמור טרם התאוששה".

נזכיר שגם יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת, זעק נגד הכוונה. לחברי הלשכה כתב בנושא, "הטלת מע"מ על ענף יצוא (השישי בגודלו) היא חסרת תקדים, ולהערכת רבים הנזק גדול יותר מהתועלת".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: התאחדות המלונותמשרד האוצר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: