אא

יו"ר אגודת מורי הדרך: "ביטול הפטור ממע"מ יפגע קשות במורי הדרך"

סערת כוונת האוצר לבטל את הפטור ממע"מ לתיירים: גנית פלג, יו"ר אגודת מורי הדרך מזהירה - "זה ייקר את מחירי הטיול לתיירים ויוביל לפגיעה אנושה בכל הענף"

Shutterstock Shutterstock

כוונת משרד האוצר לבטל את הפטור ממע"מ לתיירים המגיעים לישראל במסגרת חוק ההסדרים, מוסיף למשוך אש ותגובות קשות בענף התיירות.

גנית, פלג, יו"ר אגודת מורי הדרך, מזהירה הבוקר (ב') כי "ביטול הפטור ממע"מ יפגע קשות  בענף התיירות ובפרט במורי הדרך. ייקור השירותים לתיירים יגרום לכך שהם יחשבו האם להגיע לישראל".

עוד לדבריה, "גם כך, לא אחת מתלוננים התיירים על כך שהם נאלצים לחסוך שנים רבות על מנת לממן טיול לישראל. בנוסף, משבר הקורונה, אירועי הטרור וכל מה שאנחנו עוברים גם ככה פוגעים ולא מממשים את הפוטנציאל של מיליוני תיירים שהיו יכולים להגיע לפה. אלה שיגיעו לפה, יעדיפו ללון בבית לחם, ביריחו ובשטחי הרשות הפלשתינאית ולהימנע מתשלום גבוה של השהייה בישראל הכרוכה במחירים גבוהים של מלונות, הסעדה, הדרכה והסעות. כבר כיום, עוד לפני הטלת המע"מ, אנחנו רואים מגמה הולכת וגדלה מכיוון של קבוצות הלנות בבית לחם וביריחו".

עוד אומרת יו"ר אגודת מורי הדרך ש"גם הניסיון לכרוך את תיקון האפליה לכאורה בביטול הטבת המס ממנה נהנית התיירות הנכנסת והשוואתה לתיירות הפנים - היא לא לעניין. שכן, מחירי התיירות כה גבוהים בשל סיבות רבות הכרוכות ביוקר המחיה כאן. מחירי הקרקע הגבוהים, המזון, המשכורות, התשתיות, אישורי הכשרות וכו', הם חלק מבעיה רחבה של השוק הישראלי בכלל . זו גם פגיעה באמון ובהסכמים עליהם חתמו סוכנים מחו"ל עם ספקי תיירות בארץ".

פלג מוסיפה ואומרת כי, "ביטול הפטור ממע"מ יעלה באופן אוטומטי וייקר את מחירי סל הטיול לתיירים, דבר שיוביל להעלאת מחירים ופגיעה אנושה בכל ענף התיירות ובמורי הדרך. תיירים רבים אולי יעדיפו לוותר על שירותיהם. בנימה קצת יותר ערכית, לביקור תיירים בישראל והובלתם בידי מורי הדרך משמעות עצומה להסברתה והנגשתה של מדינת ישראל למיליוני תיירים החוזרים לבתיהם ומספרים על החוויה החיובית בביקורם כאן. תרומה שעולה על כל מאמץ פירסומי, הסברתי ופורמלי. ביטול הפטור ממע"מ אינה הדרך לתרום זאת".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אגודת מורי הדרךמשרד האוצר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: