אא

לקרוא ולא להאמין: כך מתכוונים לחסל את התיירות לישראל

כלכלני האוצר מנמקים את הכוונה לבטל את הפטור ממע"מ לתיירים: "ביטול הסבסוד צפוי להפחית את היקף התיירות הזרה לצד פגיעה של כ-130 מיליון ש' בתוצר הריאלי, אך הגידול בהכנסות המדינה גדול פי כמה"

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

לקרוא ולא להאמין. כך מסבירים כלכלני משרד האוצר את הכוונה לבטל את הפטור ממע"מ לתיירות נכנסת לישראל. "ביטול הסבסוד צפוי אומנם להפחית בשיעור מסוים את היקף התיירות הזרה לצד פגיעה של כ-130 מיליון שקל בתוצר הריאלי של ענף התיירות וענפים נלווים נוספים המספקים שירותים לתיירים, אך הגידול הצפוי בהכנסות המדינה הינו גדול פי כמה".

עוד כותבים כלכלני האוצר, המודעים היטב לעובדה שביטול הפטור ממע"מ לתיירים יפגע בתיירות לישראל, "בהשוואה לאלטרנטיבות אחרות לגיוס נכנסות למדינה, ביטול מע"מ בשיעור 0 על תיירות צפוי לתמוך בקצב צמחית המשק בהשוואה להעלאת מסים כגון מס הכנסה או מס חברות שצפויים להאט את קצב צמחית התוצר. בנוסף, המס המוטל על אזרחים זרים בלבד ולכן לא צפוי להשפיע על אי השוויון ואף עשוי לתרום להורדת יוקר המחייה של אזרחים מקומיים, בניגוד למשל לשינוי בשיעור המע"מ הכללי".

באוצר מותחים ביקורת על התנהלות משרד התיירות וכותבים בהסבר להצעת החוק, "פעילות השיווק שמבצע משרד התיירות בעלות של מאות מיליוני שקל בשנה, היא פעילות שיעילותה מעולם לא הוכחה. יתרה מכך, בסקר שנערך על ידי משרד התיירות התברר, כי 6.5% בלבד מהתיירים שהגיעו לישראל נחשפו פעילות השיווק של המשרד. מלבד הבעייתיות הכרוכה בסבסוד תיירים זרים על חשבון התייר הישראלי, התמיכה בתיירות הנכנסת, באמצעות תשלום מע"מ בשיעור 0 ובאמצעות פעולות שיווק, היא תמיכה לא יעילה כלכלית".

כפי שפורסם בפספורטניוז, כוונה זו של משרד האוצר עוררה זעם רב בענף התיירות. "זו התעללות בענף התיירות הנכנסת לישראל. לא יעלה על הדעת, לאחר שהענף שלנו היה הראשון להיכנס לקורונה והאחרון לצאת ממנה והוא עדיין מתאושש ורחוק ב-41% מהמספרים של 2109, תנחית הממשלה מהלומה נוספת על התיירות הנכנסת עליה אנו נאבקים מול יעדים אחרים", אמרו הבוקר (א') בהתאחדות המלונות. 

בשבוע שעבר היה זה מנכ"ל מארגני לשכת התיירות הנכנסת לישראל, יוסי פתאל, שהזהיר ש"כ-5,000 בתי עסק יחוסלו מיד עם הטלת המע"מ על תיירים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: משרד האוצר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: