"מספיק לראות חלק מהתהליכים שעשה טופולנסקי ולהבין האם זו הדחה עניינית״
על רקע ההדחה המתוכננת למנכ"ל רשות שדות התעופה, חגי טופולנסקי, גורמים סביב הרשות מציינים את מעשיו של המנכ"ל הנוכחי בחצי שנה החולפת, החל מהורדה דרמתית בזמני תהליך הנוסע עד ייצוב כלכלי והחזר הלוואות
נתב"ג הפך במרוצת החודשים האחרונים לזירת התגוששות בין יו"ר רש"ת יצחק ג'רי גרשון למנכ"ל הנוכחי, חגי טופולנסקי.
בין השניים שורר אי אמון, כאשר גרשון החליט להדיח ולסיים את תפקידו של המנכ"ל המכהן.
האלוף במיל' יצחק גרשון אשר מונה בחודש נובמבר 2020, ליו"ר רשות שדות התעופה על ידי שרת התחבורה מירי רגב, בקדנציה הקודמת שלה, טוען שלא מדובר בהדחה פוליטית, כי בשל האחריות שיש לו כיו"ר והוא אינו יכול יותר לבטוח במה שעושה טופולנסקי. לטענתו של גרשון, האחרון עושה דברים ללא אישור הדירקטוריון.
בינתיים יש כמובן מי שמצדדים במנכ"ל, גורמים סביב רש"ת אמרו לפספורטניוז: "צריך רק לראות את חלק מהתהליכים שעשה טופולנסקי בחצי שנה בלבד להבין האם זו לא הדחה פוליטית ולא עניינית".
אותם גורמים מונים את עשרות התהליכים שביצע טופולנסקי המובאים להלן:
1. הורדה דרמתית בזמני תהליך הנוסע היוצא משעתיים וחצי לכ- 40 דק.
2. צמצום דרמטי בהיקף המזוודות המושארות בתהליך הנוסע ממאות לבודדות במשמרת.
3. שיתוף פעולה עם הגורמים הרלוונטיים לצמצום זמני ההמתנה לשירות סביב מטוס.
4. הנעת תכנית פיתוח אדירה להתאמת התשתית לקיבולת הצפויה בשנת 2023 ושנת 2024.
5. חזרה לשעות פעילות טרום קורונה במסופי הגבול.
6. הנעת תהלכי דיגיטציה בתהליכי הנוסע היוצא. בשלב הראשון עד פסח 30 קיוסקים.
7. שיפור השירות הניתן לנוסעים בכלל תחומי הפעילות.
8. פרסום מכרז המוניות לשיפור השירות לנוסע. 20 חברות נרשמו למכרז מה שמצביע על איכות המכרז.
9. הנעת תכנית אסטרטגית עניפה בכלל תחומי הפעילות.
10. קידום תהליכים סטטוטוריים (חיפה).
11. מיסוד צוות של עובדים שיהיו גרעין של מתגברים בביטחון לסיוע בתקופות העומס.
12. ביצוע אכיפה ושמירה על הסדר בחזיתות הטרמינל לשיפור השירות לנוסע בשיתוף משטרת ישראל.
13. קביעת מדדים ועמידה בהם לתהליכי הנוסע הנכנס והיוצא לצורך שיפור מתמיד.
14. קידום תהליכי רכש מכ"מ להגדלת הקיבולת ושיפור הבטיחות.
15. גיוס מאות עובדים לביטחון ולמחלקות המבצעיות.
16. הכשרה של מאות עובדים בכל התחומים. החל מקורס פיקוח טיסה, עובדי ביטחון בכל התפקידים, עובדי שינוע ומבצעי קרקע.
17. ביצוע של עשרות מכרזים לאיוש תפקידים בכל המקומות שמנהלים עשו בנוסף על תפקידם בתקופת הקורונה. קידום נשים במגוון תפקידים מבצעיים.
18. לאחר שנים של פגיעה כלכלית ותקציבית במשבר הקורונה עברה הרשות לפיתוח לטובת פרויקטים חשובים לציבור בהשקעה של 5.5 מיליארד ש"ח לבניית טרמינל חדש, להפוך את נתב"ג דיגיטאלי, ולייעל את השירות והבטיחות.
19. ייצוב כלכלי ובכלל זה עמידה בהחזרי הלוואות. טיפול נכון בנוסעים מביא להתאוששות כספית מהקורונה.