בדרך להתנגשות? בהתאחדות משרדי הנסיעות ביקשו מהסוכנים לדווח על קנסות וקיזוזים שמטילות חברת התעופה
בהמשך לפרסום בפספורטניוז, כי סוכני נסיעות טוענים שחברות תעופה החלו לקנוס אותם באלפי דולרים באמצעות קיזוזים, בהתאחדות סוכני הנסיעות בודקים האם הקיזוזים מנוצלים והאם הסוכנים נפגעים?
בהתאחדות סוכני הנסיעות החליטו להעביר מהלך ולבצע בדיקה מקיפה לגבי הקיזוזים והקנסות שמטילות חברות התעופה על סוכני הנסיעות.
בהמשך לפרסום בפספורטניוז, לפיו סוכני נסיעות טוענים שמדובר בסכומים המגיעים לאלפי דולרים, בהתאחדות סוכני הנסיעות החליטו בשלב ראשון לבקש מהסוכנים להעביר מידע על כל ההתנהלות מול חברות תעופה.
כזכור, אותם סוכני נסיעות טוענים כי החברות עורכות קיזוזים כנגד הסוכנים דרך מערכת התשלום של חברות התעופה -הבי.אס.פי (BSP).
בהתאחדות שלחו בקשה לכל הסוכנים בה נכתב בין השאר כי: "על רקע מספר הולך וגובר של תלונות מן העת האחרונה מצד הסוכנים בנוגע לאופן בו מטילות חברות התעופה על הסוכנויות - ADM, הקימה ההתאחדות מחדש את וועדת התעופה מבין חברי הוועד, וכן פנתה ההתאחדות לייעוץ בנושא. לאחר היוועצות, הוחלט שוועדת התעופה תלמד את ההיבטים העקרוניים של הנושא בשים לב לכך שהטלת ה-ADM נעשית מכח חוזה אחיד ובאמצעות מערכת ה-BSP בפרט". עוד מוסיפים בהתאחדות בפנייה כי: "הועדה תבחן האם קיימת תשתית עובדתית לבדיקת הטענה לפיה אופן השימוש של חברות התעופה ב-ADM הוא בלתי סביר מעיקרו, הולך ומחמיר ועולה כדי קיפוח חריף על כן, של סוכני הנסיעות הגובל באבסורד (מה שמטבע הדברים מתבטא בסופו של יום גם במחיר הסופי לצרכן).״
ועוד מציינים אומרים בהתאחדות: ״ועל מנת שנוכל לגבש מסקנות בנושא, אנו מבקשים כי תעבירו לעוה"ד של ההתאחדות בהקדם, מידע מפולח לפי הטופס המצורף שהכינו עוה"ד, על ADMים שהוטלו עליכם בשנתיים האחרונות באופן חדשני או חריג, ושיש בהם להמחיש לדעתכם את ההיבט המקפח של השימוש בכלי זה בידי חברות התעופה". עוד מוסיפים בהתאחדות כי:" נבהיר מראש כי טעויות בכרטוס וחיוב בגינן אינו יכול להיחשב דבר בלתי סביר".