אא

לראשונה: התאחדות הסטודנטים כבר אינה גורם מהותי באיסתא

בחודש ביוני מכרה ההתאחדות שני שליש מאחזקותיה באיסתא, ונשארה עם 5.5% בלבד בחברה, כעת לאחר הנפקה הפרטית שעשתה איסתא לאחרונה, הסטודנטים נשארו עם פחות מ-5% בזכויות ההצבעה והפכו למחזיק לא מהותי בחברה

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

התאחדות הסטודנטים הפכה להיות גורם לא מהותי בחברת איסתא, זאת לאחר שזכויות ההצבעה של הסטודנטים ירדו לכ-4.88% בלבד בחברה.

איסתא הוקמה ב-1956 כאשר ב-1996 היא הונפקה בבורסת ת"א ובשיא להתאחדות הסטודנטים היתה שליטה של כ-42% באיסתא.

ב-2005 כנפיים מכרה כ-23% מהחברה לאחישי גל, ב-2007 התאחדות הסטודנטים מכרה כ-24.4% מהמניות לקבוצה בראשות אחישי גל.

כפי שפורסם בפספורטניוז, בחודש יוני האחרון החליטה התאחדות הסטודנטים בצעד תמוה למכור 16% ממניות החברה, שני שליש מהאחזקות שלה בחברה שהפכה כבר מזמן להיות מעצמת נדל"ן יחד עם תיירות.

הסטודנטים מכרו את המניות לחברת הביטוח הפניקס, בית ההשקעות מור בעסקה מחוץ לבורסה תמורת כ-202 מיליון שקל, מחיר ששיקף הנחה של כ-24% מהמחיר של המניה בבורסת ת"א באותו זמן, מהלך תמוהה, כאשר איסתא נחשבת לחברה בריאה ובצמיחה.

הסטודנטים ירדו לאחזקה של כ-5.5% בלבד, שברור שזה מסוכן להשאיר אחוז כזה, כי כאשר חברה עורכת הנפקה יש דילול טבעי. בהשקעה של כמה מיליוני שקלים ברכישת מניות, הסטודנטים לא היו מגיעים למצב כזה.

החברה אף הודיעה אתמול (שני) לבורסה  כי:" מודיעה החברה כי ביום 6.2.2023 הודיע אחישי גל כי ההסכם התבטל בהתאם להוראותיו שכן שיעור ההחזקה של התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל עמותה רשמה בזכויות ההצבעה בחברה פחת מ-5%  (בעקבות הנפקה פרטית האחרונה שבוצעה ע"י החברה). נוכח האמור לעיל, החברה לא רואה יותר בהתאחדות בעלת שליטה בחברה, ונכון למועד זה ממשיכה לראות באחישי גל בעל שליטה בחברה".

בהתאחדות הסטודנטים בראשותו של טל שיינברום המשמש כיו"ר איסתא ונציג הסטודנטים בחברה, יצטרכו ככל הנראה לספק הסברים כיצד מצב כזה קורה שמותיר את התאחדות הסטודנטים כבעלת שליטה בחברה.

כיום לאחישי גם  המנכ"ל ובעל השליטה יש כ-29.58% מהחברה, לחברת הביטוח הפניקס יש 15.4%, לבית ההשקעות מור יש 10.69%, למנורה יש 7.15%, לחברת הביטוח הפניקס יש 6.35% , התאחדות הסטודנטים נשארה עם 4.88% , איסתא מימון חברת בת עם 0.85% . סה"כ לגל יחד עם בעלי עניין יש כ-35.64%, למוסדיים יש עוד 41.28% ולציבור יש באיסתא כ-23.08%.

כזכור, איסתא נמצאת בתנופה גדולה, כאשר גם המוסדיים נוהרים לחברה. לאחרונה חברת בתי ההשקעות השקיעו כ-120 מיליון שקל נוספים בחברה שהיא כבר מזמן לא רק חברת תיירות.

כתבות אחרונות בנושא איסתא בפספורטניוז

איסתא במגעים עם אל על להקמת חברת תיירות משותפת

המוסדיים מביעים אמון באיסתא

רשמית: איסתא שינתה את שמה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: איסתאאיסתא נכסים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: