אא

מנכ"ל ישרוטל: "זה הפיגוע הכי משמעותי שהיה בענף התיירות ב-20 שנה האחרונות"

ליאור רביב מגיב בחריפות ובתקיפות על דו"ח משרד האוצר לפיו יש לבטל את הפטור ממע"מ לתיירים בין היתר כי התיירות מעלה את זיהום האוויר

ליאור רביב. צילום: פספורטניוז. רונן מחלב ליאור רביב. צילום: פספורטניוז. רונן מחלב

"אני לא מאמין שבמשרד האוצר באמת מאמינים שביטול הפטור ממע"מ לתיירים באמת יביא לעצירת זיהום האוויר בישראל", כך אומר הבוקר (ב') ליאור רביב, מנכ"ל רשת מלונות ישרוטל בתגובה לדו"ח כלכלני משרד האוצר שפורסם כאן אתמול (א') ומפרט את הסיבות מדוע, לדעת האוצר, נכון לבטל את הפטור ממע"מ לתיירות הנכנסת לישראל.

בשיחה עם פספורטניוז אומר רביב, "זה הפיגוע הכי משמעותי שהיה בענף ב-20 השנה האחרונות. כיום נבנים במדינת ישראל עשרות בתי מלון חדשים ש'בונים', בין היתר, על התיירות הנכנסת. ברגע אחד מבקשים לשנות פה את כללי המשחק ושומטים לנו את הקרקע מתחת לרגליים. כל מי שמתלבט כן לבנות, לא לבנות, הוא בדילמה רצינית. ומה לגבי העובדים?".

עוד אומר מנכ"ל ישרוטל, "אם משרד האוצר רוצה לחסל את התיירות הנכנסת בגלל זיהום אוויר, פקקים ו-Airbnb ושאולי זה יוזיל את יוקר המחיה ושבתי מלון אולי יורידו מחיר – אז הוא טועה. קשה להתייחס לדבר כזה, זה יותר מהזוי".

עוד לדברי רביב, "אתה רגיל להתמודד עם דברים רציונליים. פה אין היגיון. משאירים אותך חסר אונים מול הדבר הזה. כשקראתי את המסמך לא האמנתי שהוא נכתב ע"י כלכלנים של משרד האוצר של מדינת ישראל".

רביב ממשיך ואומר, "אני לא נוהג לאיים או לעשות פרובוקציות, אבל אנחנו צריכים לעשות חשבון כלכלי אמיתי אם משרד האוצר לא מאמין בתיירות נכנסת, בניגוד למשרד שהיה פה לפני חודש שמאוד האמין בתיירות. אם תיירות היא לא ענף כלכלי, לא משתלם למדינה ולא רצוי, אז איך אתה כיזם או כבעלי ישרוטל אמור להתייחס לדבר כזה? מה אמורים לעשות?".

עוד לדברי רביב, "מסמך שנולד בחטא, כמו שעלה ככה ירד. אני עדיין מאמין בהיגיון השפוי. לא מאמין שבאוצר באמת מאמינים שבכדי לעצור את זיהום האוויר לא יבואו יותר תיירים לישראל. אולי יעשו גם מס לישראלים שיצאו לחו"ל? זה גם מזהם ועד כמה שאני יודע הם יוצאים בטיסה ולא בשחייה. מי שכתב את זה באמת חושב שהתיירים הם הגורם לפקקים? גילנו גם שהם הגורמים למצוקת הדיור ולא משרד השיכון.

האוצר סימן מטרה להרוויח מע"מ על התיירים ומציג נימוקים מופרכים. אותי מפחיד לחשוב שזה מה שהאוצר מוציא תחת ידיו".

עוד לדברי מנכ"ל ישרוטל, "לא פגשתי מימי את שר התיירות, חיים כץ, אבל אני שומע שמלחמות ומאבקים הוא יודע לעשות. לא נראה לי שהשר כץ ירצה דווקא במשמרת שלו שיעשו כזה פיגוע לענף התיירות כפי שמעולם לא עשו. הוא יכול בקלות להוריד את זה מהפרק. יש לו עוצמה והשפעה להוריד את זה ברגע".

נזכיר כי אתמול תקף השר כץ בישיבת הממשלה את כוונת האוצר לבטל את הפטור ממע"מ. "רוצים לקצץ אל תתעסקו איתי, זה לא יקרה", אמר בזעם. 

רביב, המביע זעם ותסכול רב, מוסיף, "לא מסתכלים על ההפסד אדיר מאי הגעת תיירים לארץ? אובדן מקומות עבודה שחלקם הגדול בפריפריה (דוגמת ים המלח), ספקים והפסקת הקמת בתי מלון חדשים. האם ירושלים תפסיק להיות עיר תיירות? לא רוצים תיירות צליינית? גם ככה מדינת ישראל נחשבת מדינה יקרה לתיירים ובתוספת המע"מ תהיה עוד יותר יקרה. צריך לחשוב איך להביא לפה תיירים ולא להפך".

רביב, בדבריו, משגר מסר לשר המשפטים, יריב לוין, לשעבר שר התיירות, "כיום ללוין יש תפקיד מרכזי בכל מה שקורה פה. בתקופתו כשר תיירות, נשברו השיאים בהגעת תיירים לישראל, הוא התגאה מאוד בכך. גם נפתחו קווי תעופה רבים, הוא מכיר היטב את התיירות. אני לא מאמין שהוא ייתן יד לפגיעה בתיירות. הוא מבין את החשיבות ואני מצפה ממנו להתערב ולפעול נגד מה שקורה פה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רשת מלונות ישרוטל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: