אא

למרות התנגדות שר התיירות: האוצר הפיץ היום לציבור את התוכנית הכלכלית הכוללת ביטול פטור ממע"מ לתיירים

התוכנית הכלכלית, שפורסמה היום במסגרת חוק ההסדרים לשנים 2023-2024, כוללת גם הצעה "להטיל על שר האוצר לבחון קידום חקיקה שתקבע קבלת מידע מפלטפורמות דיגיטליות על מנת להביא למיסוי ההכנסות המתקבלות כתוצאה מהשימוש בהן"

משרד האוצר בירושלים. צילום: ספיר פרץ משרד האוצר בירושלים. צילום: ספיר פרץ

על אף ההתנגדות הגורפת של תעשיית התיירות ושל העומד בראשה, שר התיירות, חיים כץ, כנגד כוונת משרד האוצר לבטל את הפטור ממע"מ על תיירות נכנסת, משרד האוצר הפיץ היום (רביעי) להערות הציבור את התכנית הכלכלית במסגרת חוק ההסדרים לשנים 2023-2024. התכנית תועבר בשבוע הבא לאישור הממשלה יחד עם תקציב המדינה.

כמו כן, מבקש האוצר לגרום לכל הפלטפורמות הדיגיטליות הפועלות בישראל לשלם מיסוי בכדי לגבות מס אמת על דירות המושכרות לטווח קצר - Airbnb. "להטיל על שר האוצר לבחון קידום חקיקה שתקבע קבלת מידע מפלטפורמות דיגיטליות, לרבות כאלו הפועלות בתחום התיירות בישראל, על מנת להביא למיסוי ההכנסות המתקבלות כתוצאה מהשימוש בהן", כך האוצר. 

בהצדקה לביטול הפטור ממע"מ כותבים כלכלני האוצר, "מניתוח של אגף הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, ומניתוח דומה שנערך על ידי בנק ישראל, עולה כי סך ההשפעות החיצוניות הקשורות לענף התיירות הזרה אינו חיובי ואינו מצדיק סבסוד ממשלתי (או תמיכה דרך הטבות מס ייעודיות ). בנוסף, ביטול הסבסוד צפוי נם להפחית שיעור מסוים את היקף התיירות הזרה לצד פגיעה בתוצר הריאלי של ענף התיירות, אך הגידול הצפוי בהכנסות המדינה הינו גדול פי כמה, כך שבסך הכל ביטול הפטור יביא לגידול של כ-300 מיליון שקל בתוצר הריאלי של מדינת ישראל".

עוד ממשיכים וטוענים באוצר כי, "המס המוטל על אזרחים זרים בלבד ולכן לא צפוי להשפיע על אי השוויון ואף עשוי לתרום להורדת יוקר המחייה של אזרחים מקומיים, בניגוד למשל לשינוי בשיעור המע"מ הכללי".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: משרד האוצר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: