אל על הטיסה ב-2022 כ-72% מהנוסעים שהטיסה ב-2019
דו"ח רשות התעופה האזרחית: אל על, ישראייר וארקיע הטיסו ב-2022 כ-5.72 מיליון נוסעים לעומת 7.36 מיליון ב-2019 המהווים כ-78% מסך הנוסעים. איזו מבין החברות היחידה שרשמה גידול?
חברת אל על הטיסה בשנת 2022 כ-72% מתנועת הנוסעים שהטיסה החברה ב-2019. סה"כ החברה הטיסה 4.18 מיליון נוסעים בשנה החולפת לעומת 5.83 מיליון בשנת 2019. כך עולה מניתוח שעשו באגף קשרי תעופה וכלכלה ברת"א (רשות התעופה האזרחית), בניתוח תנועה אווירית בינלאומית ופנים-ארצית בשנים 2019-2022.
ישראייר, לעומת זאת, גדלה והטיסה 108% בהשוואה לטרום הקורונה. ישראייר הטיסה 827 אלף נוסעים לעומת כ-770 אלף בשנת 2019.
חברת ארקיע, שהטיסה 93% מתנועת הנוסעים ב-2019, הטיסה ב-2022 כ-710 אלף נוסעים לעומת כ-760 אלף נוסעים ב-2019.
בסה"כ, החברות הישראליות יחד הטיסו כ-5.72 מיליון נוסעים לעומת 7.36 מיליון ב-2019 המהווים כ-78% מסך הנוסעים. לעומתן, חברות התעופה הזרות הטיסו 13.5 מיליון נוסעים לעומת 16.67 מיליון נוסעים ב-2019 המהווים בסה"כ כ-81% מהנוסעים.
במהלך 2022 עברו בנתב"ג בסך הכל 19.22 מיליון נוסעים לעומת 24.04 מיליון ב-2019 המהווים 80% מסך התנועה בבן גוריון.
עוד עולה מבדיקת רת"א, להלן התפלגות הנוסעים לפי נתיבים:
מדינות האיחוד האירופי
טסו אליהן 81% מתנועת הנוסעים בשנה החולפת לעומת 2019 - 10.4 מיליון לעומת 12.8 מיליון נוסעים ב-2019.
טורקיה
טסו 2.5 מיליון נוסעים בשנה החולפת לעומת 2.3 מיליון ב-2019. גידול של 109% - הגידול היחיד שנרשם בנתיבים.
צפון אמריקה
ליעד זה נרשם אותו מספר נוסעים - 2.1 מיליון ב-2022 ו-2.1 מיליון ב-2019.
בריטניה
טסו 1.1 מיליון נוסעים לעומת 1.3 מיליון נוסעים טרום הקורונה המהווים 85% מסך התנועה.
שווייץ
טסו 71% מסך התנועה טרום הקורונה - 500 אלף נוסעים לעומת 700 אלף נוסעים ב-2019.
מזרח הרחוק
טסו רק 19% מהנוסעים טרום הקורונה - 200 אלף לעומת מיליון נוסעים ב-2019.
רוסיה
טסו כ-15% בלבד מהתנועה הגדולה ערב הקורונה והמלחמה - 200 אלף לעומת 1.3 מיליון נוסעים ב-2019.
אוקראינה
מטבע הדברים גם מדינה זו נפגעה מהמלחמה. טסו אליה אשתקד רק 100 אלף נוסעים לעומת 900 אלף נוסעים ב-2019 המהווים 5% בלבד.
יעדים אחרים
טסו סה"כ כמיליון נוסעים לעומת 1.6 מיליון נוסעים ב-2019 המהווים 63% בלבד.