אא

המבחן הגדול של שר התיירות

תקציב משרד התיירות נכון לעכשיו עומד על כ-530 מיליון שקל, ב-2022 התקציב עמד על 740 מיליון שקל וכל זאת בנוסף לדרישת האוצר לביטול הפטור על המע"מ על התיירות הנכנסת. מחר בישיבת הממשלה השר כץ לא מתכוון לוותר לאוצר

צילום: יחצ צילום: יחצ

ישיבת הממשלה מחר (ה') אמורה לאשר את תקציבי משרדי הממשלה לשנת 2023.

נכון לעכשיו, תקציב התיירות אמור להיות זה שישלם את מחיר הקיצוצים.

התקציב לשנת 2023 עומד על סך של כ-530 מיליון שקל בלבד, כאשר בשנת 2022 הוא עמד על 740 מיליון שקל, ובתקופה של יריב לוין כשר התיירות ב-2018-2019 התקציב עמד על מעל מיליארד שקל בשנה.

כעת באוצר רוצים לעשות הכל כדי להעביר גם את ביטול הפטור ממע"מ לתיירים, כאשר השר חיים כץ הודיע כבר שלא ייתן שיחתכו במשמרת שלו את תקציב משרד התיירות.

גורמים בכירים בתעשיית התיירות העריכו כי פקידי האוצר עשויים להציע לשר ברגע האחרון להעלות לו את התקציב תמורת הסכמתו לביטול הפטור ממע״מ לתיירים.

השר כץ, למוד מאבקים ואחד שלא צפוי ליפול בתרגילים, מה עוד שכעת זה המבחן הגדול שלו, כי אם ייקצצו לו בתקציב, שכבר קוצץ ויטילו את המע"מ על התיירים, הכהונה שלו תיזכר כבר בתחילתה ככזאת שבה תעשיית התיירות ספגה מכה נואשת.

המאבק של כץ, הוא המאבק על עתיד התיירות הנכנסת לישראל, כאשר ישראל כבר נחשבת לאחת המדינות היקרות בעולם ועוד לא דיברנו כלל על המצב הביטחוני.

כץ שהיה בעבר יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית כבר חווה דבר או שניים במאבקי כוח וכעת נותר לראות מחר האם יצליח במאבק החשוב מול כוונת האוצר לבטל את הפטור ממע״מ על התיירות הנכנסת. כפי שפורסם בפספורטניוז, כלכלני משרד האוצר מסבירים את הדרישה לביטול הפטור ממע״מ בין היתר כי: "התיירות לישראל מגבירה את הזיהום האווירי הנובע מהטיסות לישראל ובחזרה וכי התיירות גורמת "לגודש בכבישים ולמצוקת הדיור"....

לא מתכונן לוותר. השר כץ. צילום: עידו רימוןלא מתכונן לוותר. השר כץ. צילום: עידו רימון

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: שר התיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: