אא

מנכ״ל יאט״א: "תעשיית התעופה מקווה להרוויח כ-5 מיליארד דולר בשנת 2023"

ווילי וולש מציין כי ענף התעופה מתאושש בעוצמה מהשפעות הקורונה, יוקר המחיה הגובר והמלחמה באוקראינה, ולאחר 3 שנים של הפסדים עצומים, 2023 תהיה שנה רווחית

צילום: IATA צילום: IATA

ווילי וולש, מנכ"ל IATA, נשא נאום בכנס השנתי של סוכני הנוסעים הסקוטיים ביום חמישי, 23 בפברואר, ואמר כי הוא מצפה שתעשיית התעופה הבינלאומית תניב רווח השנה.

"תעשיית התעופה מקווה להרוויח כ-5 מיליארד דולר ביחד בשנת 2023, לאחר שהפסידה 190 מיליארד דולר ב-2020, 2021 ו-2022, מכיוון שהתנועה מתאוששת חזק", ציין וולש.

מנכ"ל IATA סיפר: "אנשים שואלים אותי, 'איך זה בהשוואה למה שהיה בניהול חברת תעופה ב-2001 וב-2009?", ואני משיב: "בשנת 2001 ההכנסות בענף ירדו ב-6%. ב-2009 ירדו ההכנסות ב-16.5%. ב-2020 ההכנסות ירדו ב-56%. דבר כזה לא ראינו בעבר".

וולש אמר כי התעשייה פועלת כיום בסביבות 69% מרמות 2019, בשל ההשפעה של מגבלות הקורונה שנותרו באסיה, פלישת רוסיה לאוקראינה ומשבר יוקר המחיה.

"עכשיו כשסין נפתחה, אני חושב שנראה התאוששות חזקה מאוד ב-2023", צופה וולש.

המלחמה באוקראינה עיכבה גם את ההתאוששות של ענף התעופה, ציין וולש, עקב סגירת המרחב האווירי הרוסי, שהקשה על הנסיעה בין אירופה ואסיה, וההשפעה שהייתה לסכסוך על מחירי הדלק.

"פשוט אין סיכוי שהתעשייה הזו יכולה לספוג את העלייה המאסיבית הזו בעלויות כתוצאה מהעלייה המשמעותית במחירי הדלק", המשיך וולש.

הוא גם התייחס ליעדי הקיימות של ענף התעופה, והבטיח שהענף יגיע להישג של אפס פליטת פחמן נטו ב-2050.

"זו הולכת להיות משימה קשה להגיע לשם, אבל אנחנו בהחלט נחושים, והדרך העיקרית שבה נעשה זאת תהיה באמצעות SAF, דלק תעופה בר קיימא", סיכם וולש.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ווילי וולשSAF

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: