אא

עם Air France, Virgin ועוד: עלייתה ונסיקתה של ברית SkyTeam בישראל

רק בשבוע האחרון Virgin Atlantic הצטרפה רשמית לברית ה-Skyteam וסימנה מגמה מובהקת: הברית שעד כה הייתה יחסית רדומה בשוק הקטן של ישראל, נכנסה לשוק בכל הכוח, לצד שינוי המטוס של KLM ל-777 שמביא בשורה אדירה לנוסעים התכופים

וירג'ין אטלנטיק. צילום: יח"צ וירג'ין אטלנטיק. צילום: יח"צ

במשך שנים ברית ה-Skyteam הייתה יחסית בינונית ושירתה בעיקר את הנוסעים התכופים על הקו לארה״ב שצברו נקודות ונהנו משירותי Delta. אלא שבשנתיים האחרונות חלה מהפכה אמיתית בברית, על אף הוצאתה של Aeroflot בעקבות הפלישה לאוקראינה. מברית יחסית נישתית, Skyteam הפכה בישראל לברית תעופה עם נוכחות עוצמתית שמאיימת על ה-Star Alliance. איך זה קרה ומה זה אומר? 

עד לאחרונה: Star Alliance שלטה ביד רמה בישראל.

נושא בריתות התעופה הוא נושא שמעסיק את הנוסעים המתמידים שדואגים שכל מייל שהם צוברים, יהיה לתוך המועדון ״הראשי״ שלהם, ובכך המיילים של הטיסות ״לא יזרקו לפח״ והם במקביל, גם יהנו מהטבות משמעותיות השמורות למחזיקי מעמדי היוקרה כמו שירותי קרקע של מחלקת עסקים, כניסה לטרקלין, עדיפות לכבודה לצד כבודה נוספת ועוד. בשנים האחרונות ברית ה-Star Alliance שולטת בישראל ביד רמה וזאת הודות לפריסה די רחבה כמו יונייטד לארה״ב, טורקיש אירליינס לכל יעדי העולם, Air Canada Aegean, קבוצת לופטהנזה ועוד. כל זה כמובן מאפשר לנוסעים ליהנות מצבירה של נקודות מכל החברות בקבוצה, אל תוך מועדון אחד, וכך גם המימוש הינו בכל חברות הקבוצה (בהתאם לזמינות). 

כוחה של Skyteam עולה בזכות המבחר הרחב וסוף סוף - מטוסים רחבי גוף לתל אביב

בשנה האחרונה ברית נוספת שהחלה להיות משמעותית ואסור להתעלם מכוחה העולה בישראל, היא Skyteam. למה כוחה עולה? כל חברות הברית שמפעילות צי הכולל מטוסים רחבי גוף, טסות לישראל עם המטוסים הללו וזו בשורה אדירה בכמה מישורים: ראשית, מטוסים גדולים יותר משמע יותר מושבים, וכך לעיתים גם זמינות גבוהה יותר במושבי בונוס. אבל הבשורה החשובה ביותר? מטוסים רחבי גוף אומרים מוצר משודרג, וכאן הוא משרת את כל הנוסעים, אך בעיקר את נוסעי מחלקת העסקים שיהנו ממושבי ״מיטות״ פרטיים. 

אז איזה חברות Skyteam תוכלו למצוא בישראל?

חברת Delta שמפעילה טיסות לארה״ב, ITA, המפעילה טיסות לאיטליה ולעיתים מציעה גם תעריפים משלמים בטיסות המשך, KLM המפעילה טיסות לאמסטרדם שסוף-סוף יהיו במטוסים רחבי גוף, Airfrance שגם היא עברה למטוסים רחבי גוף מתקדמים מסוג A350, עוד לאירופה ניתן למצוא את Air Europa שטסה לישראל עם 787, חברת Tarom הרומנית, והחברה האסייתית Korean Air שהיחידה שמפעילה קו ישיר בין ישראל למזרח בברית, אך מגיעה לישראל עם מטוסים מעט מיושנים A330-200 הכוללים מושבי עסקים ישנים במיוחד, ללא פרטיות. 


קודם Air France ואז KLM: המעבר למטוסים רחבי גוף עושה את שלו 

במשך שנים ארוכות ש-AirFrance הפעילה לישראל מטוסים צרי גוף עם מוצר מיושן הכולל מחלקת עסקים ״אירופאית״. המונח ״מחלקת עסקים אירופית״, מתייחס למושב אקונומי רגיל, עם מושב אמצעי חסום. כלומר, אין שום הבדל בין המוצר הקשה במחלקת העסקים לבין המוצר הקשה במחלקת התיירים. עם זאת, השוני הינו בעיקר במוצר הרך, בידוק בדלפקי צ׳ק אין, מחלקה מופרדת עם ווילון, אוכל טוב יותר ושירות מהוקצע. אך עדיין, מדובר בהפרשים משמעותיים שלרוב לא הצדיקו את הפער לעומת התמורה. ביולי 2021 הודיעה Airfrance שתפעיל 2 טיסות במטוסים רחבי גוף, ה-A350 החדיש שלה, וה-A330-200, המעט מיושן. באותה הודעה, Airfrance נכנסה למשחק האמיתי על הקו לצרפת, עם מוצר עדכני ובשורה לטסים בקו. השבוע, גם KLM הודיעה סוף-סוף על מעבר למטוס מסוג 777 בקו תל אביב - אמסטרדם, ובכך סגרה את המעגל אליו כה חיכינו. 


בעקבות הסנקציות על רוסיה: נפילתה של Aeroflot 

חברת התעופה Aeroflot הייתה פופולרית במיוחד בישראל, הן מבחינת המטען והן מבחינות תדירות הטיסות והמחירים. החברה הציעה מטוסים יחסית חדשים, עם מחלקות מתקדמות, ואף הייתה אמורה להציע לראשונה מחלקת עסקים בתצורת סוויטות סגורות. אלא שבעקבות הפלישה לאוקראינה והסנקציות העולמיות, Aeroflot ששימשה למעשה כאלטרנטיבה לטורקיש אירליינס בברית ה-Star Alliance, הודות למגוון רחב של יעדים אליה טסה. השהייתה מהברית החלישה בעיקר את מגוון הטיסות של הברית לאסיה, אך עם זה מפצה מעט Korean Air שחזרה לאחרונה. 

ועכשיו יש שותפה חדשה ומשמעותית מאוד: Virgin Atlantic 

השבוע (חמישי) חברת התעופה Virgin Atlantic פרסמה הודעה משמחת על הצטרפותה הרשמית לברית התעופה, ובכך מצטרפת לה עוד חברת תעופה שבקרוב תפעיל 2 טיסות יומיות מתל אביב ללונדון במטוסים רחבי גוף, עם אפשרות להמשיך ליעדים נוספים ומגוונים בקריביים ועוד. Virgin התחילה בישראל כשחקן קטן אך משמעותי, ולאט לאט צוברת תאוצה בישראל ומאיימת גם על חברות התעופה אל על שהינה שחקן משמעותי בקו ללונדון, ובעיקר בריטיש אירוויז שגם היא מציעה מגוון אפשרויות המשך ליעדים בארה״ב. עם קליטת עוד מטוסי A330-900, ואולי גם הפעלתם בקו תל אביב - לונדון, Virgin עשויה להרחיב את מפת הקווים שלה, ולהיות אלטרנטיבה משמעותית ל-British Airways, וזה עוד לפני שדיברתי על שירותי הקרקע של החברה בנמל הבית בלונדון. 

המוצר הטוב ביותר לקו לארה״ב: Delta עם Delta One

עם התחזקות הברית לאירופה, כך גם הברית מתחזקת בטיסות לארה״ב, כש-Delta מפעילה בקו תל אביב - ניו יורק את המוצר הטוב ביותר שניתן למצוא בקו, ה-Delta One. זמינות בנקודות תתקשו למצוא, אך אם אתם נוסעים עסקיים שמשלמים על כרטיסים בכסף, תיהנו מהמוצר הטוב ביותר שכולל סוויטות סגורות, במטוסי ה-A330-900 המתקדמים. 

התחרות בשיאה והמרוויחים העיקריים: אנחנו, הנוסעים 

עלייתה של ברית ה-Skyteam בישראל אינה המילה האחרונה בעולם בריתות התעופה בשוק בישראל. ראינו פה את התעוררות Oneworld לאחרונה עם אמריקן וחזרת קתאי, ובינתיים ב-Star Alliance יאלצו להגיב, או שלאט לאט ירגישו את הנוסעים העסקיים זולגים לבריתות אחרות שנכנסות ״לקרב״ בכל הכוח. נכון, המהלך לא בדיוק מתואם עם ״החברות בברית״, אך שורת המוצרים המשודרגים שנוחתים בארץ ישפיעו בהחלט. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: Skyteamדלתא איירליינסדלתאדלתא אייר ליינססקיי טים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: