אא

"חשוב לי לקדם באגף באל על גברים ונשים, ובעיקר את מי שטוב"

בראיון ליום האישה הבינלאומי אומרת קרן שנהב, העומדת בראש אחד האגפים היותר גבריים באל על האמון על תפעול שוטף (תחזוקה, בינוי וכיו"ב) של קמפוס אל על בנתב"ג: "הגעתי לתפקיד הזה כי אני טובה"

קרן שנהב, ראש אגף מינהל באל על. צילום: דוברות אל על קרן שנהב, ראש אגף מינהל באל על. צילום: דוברות אל על

קרן שנהב, ראש אגף מינהל באל על

תעודת זהות

גיל: 50

מקום מגורים: תל אביב

מצב משפחתי: נשואה + 3 ילדים (בת 16, בת 14 ובן 8)

השכלה: תואר ראשון במדעי החברה והרוח

כמה שנים עובדת באל על: 27 שנים

תפקיד ראשון בחברה: דיילת אוויר

מספר עובדים עליהם אחראית: 100 עובדים

ראש אגף מינהל באל על, מה כולל התפקיד?

שנהב לפספורטניוז: "אגף מינהל באל על שייך לחטיבת תפעול וכפוף למשנה למנכ"ל אל על, עמרי כהן. האגף אחראי למעשה על כל התפעול ושירות הפנים לקמפוס אל על בנתב"ג, המשתרע על שטח של 82 אלף מ"ר. זה אומר שאני אחראית, בין היתר, על שירותי התחבורה שאינם תעופתיים – היסעי עובדים, מוסך תחבורה, מכון רישוי, תחנת דלק, מחלקות אחזקה, חשמל, מזגנים, מכוני אנרגיה, האנגרים 1,2 ו-3, מחסני ציוד (ביגוד, מדי דיילים), בית דואר, בית דפוס ובתי מלאכה. אני אחראית גם על בית הקפה ועל היחידה הקטנה של כיבוי אש באל על. יש לנו גם מרפאה דחופה, כולל אמבולנס. יש לנו חדר תרופות ורוקח. לדוגמה, אם האנגר נזקק למערכת אוורור חדשה או החלפת כל התאורה לתאורה חדשה וחסכונית – אני הכתובת. אם יש בעיה של חתולים בקמפוס – פונים אלינו. אם חלילה עובד לא חש בטוב – מגיעים אלינו. מה שמיוחד באגף שלי שהוא חולש על המון דברים מכל מיני סוגים, שכולם קשורים לשירות לעובד".

התחלת את הקריירה שלך באל על כדיילת אוויר

"הייתי דיילת אוויר במשך 5 שנים וכשהייתה לי הזדמנות לרדת לעבוד בקרקע, הלכתי עליה. מפה לשם, עשיתי תפקידי ניהול כמו ראש מטה של סמנכ"לית ומנהלת מזון וצידה האחראית על כל האוכל במטוסים. ואז, לפני 8 שנים, פנו אלי ושאלו אותי אם התחום הזה מעניין אותי. אמרתי לעצמי 'אני מנסה' ומאז אני כאן".

איך נראה 'יום בחיי' ראש אגף מינהל באל על?

"התעסקות עם הרבה מאוד דברים שכל דבר שונה מאוד מהשני. כל יום שונה מקודמו. היום, למשל, אני מטפלת, בין היתר, בהיערכות הכשרת בית הקפה ו-53 המכונות הפזורות בקמפוס לפסח ולקראת ההפגנה הצפויה לשבש מחר (ה') את הפעילות בנתב"ג, הוצאתי הנחיות למשל לנהגים שייקחו את העניין הזה לתשומת ליבם ולהיערך, אם נדרש, להסיע את העובדים בשעה ובאופן אחרים. יש לי המון דיונים על 'דרכינו לאן'. מבנים שצריך לבנות, להושיב עובדים בכל מיני מקומות, בטיחות קבלנים ועוד ועוד. כל הזמן אנחנו בודקים את עצמנו ברמת השירות לעובד. יש לנו מערכת פניות עובדים. בקיץ למשל, יש יותר פניות בנושא מיזוג אוויר".

זה בעצם אגף שמרכז די הרבה בעלי מקצוע 'גבריים'

"האגף מרכז הרבה בעלי מקצוע גבריים כמו נגרים, כבאים, אדריכלים, מחסנאים, נהגי אוטובוס ועוד אבל יש גם לא מעט נשים. כך או כך, האגף מרכז הרבה סוגי מקצוע שלכאורה לא מדברים ביניהם באותה שפה ולכן, אחת לחודש, אנחנו עושים מפגש לעובדי האגף, שכולם ירגישו גאוות יחידה ולא החצר האחורית של אל על. חשוב לי לשים את העובדים בפרונט. אני מכירה את כולם ברמה האישית וזה בעיני מאוד חשוב. לתת לאנשים שלי את הכבוד".

כמה שעות את עובדת ביממה?

"אני מגיעה לעבודה ב-08:30 ומסיימת ב-16:30-17:00. שעות העבודה לא מעידה על האיכות. אני חושבת שמיומנויות אחרות מעידות".

את מצליחה לאזן בין בית לעבודה של הרבה שעות?

"אחרי הקורונה, הכי חשוב בעיני לדעת את המינון הנכון בין בית לעבודה. אני אונליין כל הזמן אבל מאוד חשוב לי לאזן בין בית לקריירה וזאת תובנה שנפלה לי אחרי הקורונה. כנראה שאם אשאר בעבודה עד 20:00 לא יהיה לי משעמם, אבל צריך לדעת לאזן. בעיני להיות עם הילד שלי בן ה-8 במגרש אחה"צ, זה דבר הכי חשוב".

כמנהלת בכירה באל על, עד כמה חשוב לך לקדם נשים?

"חשוב לי לקדם גם נשים וגם גברים. חשוב לקדם אנשים שיושבים כאן. לא הגעתי לתפקיד הזה כי אני אישה. אני מאוד בעניין של נשים ואני תמיד אומרת לבנות שלי שידאגו לעצמן ושאף אחד לא יחליט בשבילן. הגעתי לתפקיד כי אני טובה. הייתי טובה בכל התפקידים שכיהנתי. אני יודעת לעשות 30 דברים בבת אחת. אני לא מפספסת כלום ובזכות זה אני כאן. שוב, מאוד חשוב לי לקדם את כל האנשים שתחתיי כי אני באמת אוהבת אותם ובעיקר את מי שטוב".

איזו מנהלת את?

"מנהלת שחשוב לה שיהיו מדויקים. שיגידו את כל האמת ושלא יפחדו לומר אותה כי האמת תמיד נכונה משקר. אני מנהלת מאוד מעורבת. כל הזמן מסתובבת בשטח. מסתכלת לכולם בגובה העיניים. אני לא יושבת במגדל שן. אני נמצאת בכל מקום וזאת הדרך שלי. אם זה בבוקר להיכנס למחסן ולראות שהכל בסדר ואם זה לקפוץ למוסך ולראות מה קורה ואז ללכת לראות אם החליפו שטיחים ולהגיד לאנשים סחתיין. אני מאוד נגישה וכל הזמן אומרת שצמחנו ביחד. שאנחנו חלק ממשהו משותף".

כמה עובדים הועסקו באגף לפני הקורונה וכמה היום?

"140 עובדים לפני הקורונה ו-100 כיום. זה היה תהליך מאוד קשה להיפרד מ-40 עובדים. היו שעזבו מרצונם והיו כאלה שלא רצו ללכת. מה שעשה לי את זה יותר קל, שהאמנתי שאין ברירה ושזאת הדרך של אל על לשרוד. האמנתי שאין ברירה ושצריך להיפרד מ-30% מהעובדים. דבר נוסף שעזר לי, שנתנו לאנשים תנאי פרישה מיטיבים. זה הקל עלי".

אני מניחה שחלק ניכר מעובדי האגף לא משתכרים שכר גבוה

"זה ארגון עם הסכם עבודה ובסוף כל אחד.ת בוחר.ת אם להיות כאן. אף פעם לא אבטיח משהו ואגיד יהיה יותר טוב אם אני לא בטוחה שזה יקרה. אבל, לא סתם אנשים בוחרים להגיע ולהישאר כאן 20 שנה ויותר. יש באל על הרבה דברים טובים מסביב. יש כאן ארגון מאוד מחבק ו'הכי בבית בעולם', זאת לא קלישאה. זה באמת 'הכי בבית בעולם'. הכי מפתיע אותי לומר בגאווה שאני עובדת באל על 27 שנים".

לאיזה תפקיד את שואפת להתקדם באל על או מחוצה לה?

"אני לא חושבת על זה כרגע. טוב לי במה שאני עושה וימים יגידו".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עליום האישה הבינלאומי 2023

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: