אא

מהים לאוויר: יונייטד איירליינס תשקיע 5 מיליון דולר במיזם לייצור דלק בר קיימא מאצות ים

Viridos מתמחה בהנדסה ביולוגית של מיקרו-אצות והטכנולוגיה שלה מאיצה את כמות השמן שניתן להפיק ממיקרו-אצות שיוכל לשמש כדלק בר קיימא. ״יונייטד נותרה מחויבת להגיע לפליטות פחמן אפס נטו, עד שנת 2050״ אומרים ביונייטד איירליינס

Shutterstock Shutterstock

ענקית התעופה האמריקאית יונייטד איירליינס, רוצה להפוך מיקרו-אצות ל-SAF (דלק בר קיימא).

באמצעות השקעה חדשה של קרן Sustainable Flight FundSM שמתמחה בייצור דלק ביולוגי אצות - Viridos. השקעה זו של 5 מיליון דולר תתמוך בייצור דלק תעופה בר קיימא העשוי מאצות, משאב שופע שניתן לגדל מבלי להשפיע על שרשרת אספקת המזון.

Viridos מתמחה בהנדסה ביולוגית של מיקרו-אצות והטכנולוגיה שלה מאיצה את כמות השמן שניתן להפיק ממיקרו-אצות. שמן אצות זה יכול לשמש לאחר מכן להגדלת הייצור העתידי של SAF.

SAF הוא חלופה לדלק סילוני רגיל, שמפחית, על בסיס מחזור חיים, את פליטת גזי החממה הקשורים בטיסות  בהשוואה לדלק סילוני רגיל בלבד. SAF עשוי משמן בישול משומש ופסולת חקלאית, ובעתיד , יכול להיות עשוי מחומרי הזנה אחרים, כולל אשפה ביתית, פסולת יער או אצות.

עד כה, יונייטד השקיעה בייצור עתידי של למעלה משלושה מיליארד גלונים של SAF - הכמות הגדולה ביותר מכל חברת תעופה בעולם, לפי הודעת החברה.

"SAF מוכחת, ניתנת להרחבה והכלי הטוב ביותר שיש לנו כדי להפחית את פליטת הפחמן שלנו בטיסה, אבל אנחנו עומדים בפני מחסור משמעותי בחומרי הזנה זמינים", אומרים ביונייטד איירליינס. "כמובילת התעופה העולמית בהשקעות בייצור SAF, יונייטד איירליינס נותרה מחויבת להגיע לפליטות פחמן אפס נטו, מבלי להסתמך על קיזוז פחמן מסורתי, עד שנת 2050. לטכנולוגיית הדלק הביולוגי מבוסס האצות של Viridos יש פוטנציאל לעזור לפתור את בעיית האספקה ​​שלנו ללא צורך ב קרקע חקלאית או משאבים חקלאיים אחרים ומציינת את ההשקעה הראשונה שלנו בקרן הטיסה בת קיימא של מל"טים חוצה תעשיות".

Viridos, חברת דלק ביולוגי מובילה את הביו-הנדסה של מיקרו-אצות וכבר השיגה פי שבעה מפריון הנפט בהשוואה לאצות בר טיפוסיות. זה יוצר הזדמנות לייצור פוטנציאלי בר-קיימא של שמן אצות, שיוכל לשמש מאוחר יותר לייצור SAF. בהתבסס על ההערכות הנוכחיות, SAF שנוצר על ידי שמן האצות של Viridos צפוי להיות בעל טביעת רגל פחמן מופחתת ב-70% על בסיס מחזור חיים בהשוואה לדלק סילוני מסורתי. טכנולוגיית הביו-הנדסה של Viridos משלבת מספר תכונות חשובות וייחודיות התורמות להרחבה וקיימות טובים יותר בהשוואה לייצור דלק סילוני מסורתי.

לאצות Viridos יש תכולת שמן גבוהה במיוחד המאפשרת עיבוד במורד הזרם לשמן אצות.
שמן אצות Viridos הוא שמן צמחי איכותי המאפשר לבתי זיקוק קיימים לעבד את השמן בתפוקה גבוהה.
"על ידי הקמת אתרי ייצור לגידול מיקרו-אצות מהונדסות של Viridos במים מלוחים, אנו יוצרים את הבסיס לעתיד דלק ביולוגי שמתרחק מדלקים מאובנים מבלי להתחרות על משאבים יקרים כמו מים מתוקים ואדמה לעיבוד. אנו שמחים לקבל תמיכה מיונייטד איירליינס. ביחד נוכל לבנות את המערכת האקולוגית הדרושה כדי להביא דלק ביולוגי אצות לשוק", אומר אוליבר פצר, מנכ"ל Viridos.

קרן הטיסה בת קיימא של המל"טים היא כלי השקעה ראשון מסוגו שנועד למנף תמיכה מעסקים חוצי תעשיות על מנת לתמוך בסטארט-אפים המתמקדים בהפחתת פחמן בנסיעות אוויריות באמצעות מחקר, טכנולוגיה וייצור SAF. הקרן מתחילה בהשקעות של יותר מ-100 מיליון דולר של חברות יונייטד איירליינס ואייר קנדה, בואינג, GE Aerospace, JPMorgan Chase והוניוול.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

חוק הפחתת האינפלציה לשנת 2022 כולל את ההשקעות הממשלתיות הגדולות בשינויי האקלים בהיסטוריה של ארה"ב - זיכוי מס חדש עבור SAF יחד עם תמריצים קריטיים נוספים לאנרגיה נקייה- שיסייעו לדרבן גידול בתשתית ובאספקה ​​של SAF תוך הפחתת עלויות עבור צרכני SAF.

המחויבות של יונייטד לאפס פליטות נטו עד 2050

יונייטד רוצה להיות חברת תעופה ירוקה באופן מלא על ידי הפחתת פליטת גזי החממה שלה ב-100% עד 2050, מבלי להסתמך על קיזוז פחמן מסורתי.  יונייטד השיקה תוכנית רכישה של SAF בשם Eco-Skies Alliance והקימה קרן סיכון - United Airlines Ventures - כדי לזהות ולהשקיע בחברות וטכנולוגיות שיכולות להפחית פחמן בטיסות. ההשקעות כוללות לכידת פחמן, מנועי מימן-חשמליים, מטוסים חשמליים ומוניות אוויריות.ֿ

 הקליקו כאן לקרוא עוד על SAF המושג הכי חשוב של עולם התעופה -כיצד הוא ישנה את ענף תעופה ואילו אמצעים נוספים נוקט הענף כדי לצמצם את פליטת הגזים והזיהום הסביבתי.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יונייטד איירליינסיונייטדunited

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: