אא

עסקי התיירות סירבו לשתף פעולה עם משרד התיירות כדי לבנות מדדי עומס תיירותי

כמו כן עולה מדו״ח מבקר המדינה כי התקשרויות מול חברות כרטיסי אשראי בינלאומיות לצורך קבלת נתונים לא צלחו. למשרד אין מידע על הזמנה ורכישה של טיסות לישראל ועל תפוסה של מטוסים

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

דו"ח מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, מעלה שורה של שאלות לגבי התנהלות משרד התיירות בכל הנוגע למאגרי מידע.

הדוח מצא כי ערב משבר הקורונה למשרד התיירות לא היו מדדי הצלחה של מסעות פרסום לעידוד התיירות ומידת העמידה בהם. כמו כן אין ניטור שוטף של תדמית ישראל בחו"ל כיעד תיירותי. אין מידע על הזמנה ורכישה של טיסות לישראל ועל תפוסה של מטוסים. אין מידע שוטף ועקבי על עסקאות והכנסות חודשיות פטורות ממע"מ של עסקים בתעשיית התיירות לפי אזורים גיאוגרפיים ולפי סוגי העסקים.

בנוסף אין מידע שנאסף בגין שימוש בכרטיסי אשראי ובאפליקציות תשלום על ידי תיירים על תחומי פעילות כלכלית מגוונת (הלבשה, הסעדה, בילוי וכו') שכולל את מספר העסקאות והסכומים, לפי אזורים גיאוגרפיים ואין ניטור דפוסי ההתניידות של תיירים.

משרד התיירות מסר למבקר המדינה במאי 2022, כי הוא נמצא בתהליך להקים מאגרי בתי מלון ואטרקציות מעודכנים וכי המשרד מנסה להרחיב את המידע הקיים במשרד.

משרד התיירות אף מסר כי נעשה ניסיון לבנות מדדי עומס תיירותי ולאחר ניסיון גיוס של מאות עסקים כדי לספק מידע על ביקושים של שירותים ומוצרים על ידי תיירים ועומסים, הפרויקט הופסק בשל העדר נכונות לשיתוף פעולה מצד העסקים. עוד עולה כי משרד התיירות יזם התקשרויות מול חברות כרטיסי אשראי בינלאומיות לצורך קבלת נתונים על היקף הפעילות העסקית התיירותית המתבצעת באמצעות כרטיסי אשראי, שלא יצאו אל הפועל בסופו של דבר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות:

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: