חשש בממן: ק.א.ל תבחר לקבל את כל השירותים ממסוף המטענים של סוויספורט ישראל
חשש בחברת ממן: חברת ק.א.ל - שחלקה מסך המטענים שטופלו במסוף המטענים של ממן עומד על כ-20% - תבחר בעתיד לקבל שירות ממסוף המטענים של סוויספורט ישראל המתחרה. כך גם לגבי אל על
"תחום פעילות מסוף המטענים תלות בחברת ק.א.ל, שכן אובדנה כלקוח עלול להשפיע באופן מהותי לרעה על תחום פעילות מסוף המטענים", כך מציינת חברת ממן בדו"ח השנתי שלה.
בממן מודים כי לחברה תלות גדולה מאוד בכל הקשור לפעילות מסוף המטענים שהחברה מפעילה בחברת ק.א.ל.
החברה מציינת עוד בדוח השנתי שלה כי לק.א.ל, שחלקה מסך המטענים שטופלו במסוף המטענים של ממן הסתכם ב-2022 ב-20.1%, כי "להערכת החברה, אובדנה של ק.א.ל כלקוח עשוי לגרום, מעבר לאבדן ההכנסות הישירות ממנה, גם לאבדן לקוחות קצה, סוכנים וחברות שילוח העושים שימוש בשירותיה של ק.א.ל".
עוד מסבירים בממן כי, "ק.א.ל מנית על קבוצת בעלי המניות בסוויספורט ישראל ועובדה זו מגבירה את החשש כי ק.א.ל תבחר בעתיד לקבל את כל השירותים ממסוף המטענים סווספורט ישראל ולא ממסוף המטענים של החברה".
ק.א.ל הטיסה ביבוא 33,977 טון וביצוא 10,838 טון נוספים ובסך הכל שינעה 44,934 טון מתוך 223,258 טון שטופלו במסוף המטענים.
חברת אל על אף היא מהווה לקוח מהותי עבור ממן וגם לגביה מציינת החברה בדו"ח כי "לתחום פעילות מסוף המטענים תלות בחברת אל על, שכן אובדנה כלקוח עלול להשפיע באופן מהותי לרעה על תחום פעילות מסוף המטענים". אל על מהווה כ-25.5% מסך המטענים שטופלו במסוף.
אל על הטיסה ביבוא 33,479 טון, 18,342 טון נוספים במסגרת יצוא ועוד 5,192 שטעונים ובסך הכל 57,013 טון.
בממן מוסיפים עוד כי "אובדנה של אל על כלקוח עשוי לגרום, מעבר לאבדן ההכנסות הישירות ממנה, גם לאבדן לקוחות קצה וחברות שילוח העושים שימוש בשירותיה של אל על".