אא

איבריה מקדמת הקמת מפעל לייצור דלק בר קיימא SAF באיים הקנריים

חברת הדגל הספרדית נוקטת זה מכבר מהלכים משמעותיים לשימוש מקיף בתערובת SAF בטיסותיה ועתה החלה לפעול גם להקמת המפעל הייחודי באיים הקנריים

צילום: 123rf צילום: 123rf

חברת התעופה הספרדית, איבריה, חברה מרכזית בקבוצת התעופה IAG, החלה לעבוד עם חברות ומוסדות מקומיים בקבוצת האיים הקנריים על מנת להקים מפעל לייצור דלק תעופה בר-קיימא (SAF), שיספק דלק לצי המטוסים שלה בעתיד.

היוזמה של חברת התעופה קודמה במפגש של נשיא האיים הקנריים, אנחל ויקטור טורס, עם חוויאר סאנצ'ז, יו"ר דירקטוריון איבריה, וקרלוס גומז, נשיא איבריה אקספרס, חברת הלואו-קוסט, חברת הבת של איבריה.

בתום פגישתם הודיעו בכירי חברת התעופה, כי איבריה מתכננת להגדיל את הקיבולת שהיא פורסת בקווים בין האיים הקנריים ליבשת ספרד ב-20%. נשיא האוטונומיה של האיים הקנריים אף הביע נכונות לסבסד את השימוש ב-SAF באיים. האיחוד האירופי החליט זה מכבר להעניק הנחה על דלק תעופה לטיסות בין האיים וביניהם ליבשת ספרד עד שנת 2030.

עפ"י מחויבותה, איבריה תשתמש ב-10% דלק תעופה בר קיימא בכל פעילותה עד שנת 2030. יש לחברה כיום הסכם עם ענקית האנרגיה הספרדית Repsol לתדלק חלק מהטיסות שלה. הטיסה הראשונה של איבריה באמצעות תערובת SAF התקיימה כבר בשנת 2021.

כמו כן, בחודש דצמבר 2022 הודיעה איבריה כי היא רוכשת גם 100,700 טון SAF מחברת Gevo האמריקאית, שיסופקו לה בסן פרנסיסקו (SFO) ובלוס אנג'לס (LAX), שם פועלת חברת התעופה הספרדית. טיסות שייצאו משני שדות התעופה האלה לספרד יטוסו בתערובת SAF של 45%.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: איבריהIAGSAF

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: