אא

התנהגו יפה: נוסעים שיתפרעו בטיסה ישפטו באיחוד האמירויות

איחוד האמירויות חתמה על ״אמנת מונטריאול״ ותהיה המדינה ה-44 המצטרפת לאמנה. החל מה-1 במאי נוסעים סוררים בטיסות לאיחוד האמירויות, ישפטו ללא קשר למדינת רישום המטוס. קובי זוסמן מנכ"ל יאטא ישראל: "תופעת האלימות במהלך הטיסה שכיחה לצערנו גם בתעופה הישראלית"

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

איחוד האמירויות מצטרפת לאמנת ״מונטריאול״ של IATA, וכעת, לרשויות באיחוד האמירויות יהיו סמכויות שיפוט כלפי נוסעים שיתפרעו בטיסה בעת שינחתו במדינה, וזאת ללא קשר למקום שבו המטוס רשום.

בארגון חברות התעופה הבינלאומי (IATA) ברכו על החלטת רשויות איחוד האמירויות לאמץ את פרוטוקול מונטריאול 2014 ומסרו: ״מדובר במהלך שיחזק את ההרתעה המשפטית העולמית מפני תקריות של נוסעים סוררים המתפרעים על סיפון המטוסים״, מסרו ב-IATA.

עוד הוסיף קמיל אל-עוואד, סגן הנשיא האזורי של IATA, אפריקה והמזרח התיכון: ״IATA מברכת על המנהיגות שהפגינו באיחוד האמירויות באשרור האמנה. זה לא רק יעניק לרשויות איחוד האמירויות סמכויות חשובות חדשות בהתמודדות עם נוסעים סוררים שנוחתים במדינה, זה גם יעודד מדינות אחרות לאשרר את האמנה״.

החל מה-1 במאי, לרשויות באיחוד האמירויות תהיה סמכות השיפוט לנהל נוסעים סוררים המתפרעים בטיסות לאחר שינחתו במדינה, ללא קשר למקום שבו המטוס רשום. כיום קיים פער בדיני התעופה הבינלאומיים, שרק לעיתים רחוקות נוסעים המואשמים בהתנהגות סוררת עומדים לדין בגין התנהגותם. בסקר שנערך על ידי האיגוד, 60% מחברות התעופה החברות ב-IATA ציינו כי היעדר סמכות שיפוט היא גורם מפתח מדוע התביעה לא נמשכת.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

אירועי נוסעים סוררים ומפריעים על סיפון טיסות כוללים תקיפה פיזית, הטרדה, עישון או אי ציות להוראות הצוות. תקריות אלו עלולות לפגוע בבטיחות הטיסה, לגרום לעיכובים משמעותיים ולהפרעות תפעוליות ולהשפיע לרעה על חווית הנסיעה וסביבת העבודה של הנוסעים והצוות.

איחוד האמירויות היא המדינה ה-44 שמאשררת את תקנת MP14 וההערכה היא שיותר משליש מהתעבורה הבינלאומית מכוסה על ידי מדינות שהן צד לה. שוקי תעופה חשובים באזור המזרח התיכון הובילו את הדרך באשרור האמנה החשובה. בנוסף לאיחוד האמירויות, בחריין, מצרים, ירדן, כווית, עומאן וקטאר אישרו את MP14, המהווים 16% מכלל המדינות שהן צד.

נא להתנהג בהתאם. צילום: Shutterstockנא להתנהג בהתאם. צילום: Shutterstock

כזכור, חברות התעופה בעולם וארגון יאט״א החליטו להילחם בתופעת הננוסעים המתפרעים בטיסות ובתופעות האלימות נגד צוותי האוויר בטיסה. כך גם מינהל התעופה האמריקני הטיל קנסות שיא על נוסעים סוררים בטיסה.

קובי זוסמן מנכ"ל יאטא ישראל: "תופעת האלימות במהלך הטיסה שכיחה לצערנו גם בתעופה הישראלית. התופעה מאוד מדאיגה את חברות התעופה, את המדינה, וכמובן גם נוסעים אשר מצפים לחוויית טיסה מהנה ובטוחה. התופעה מתעצמת בשנים האחרונות ומלווה לעיתים באלימות כלפי אנשי הצוות ואף כלפי נוסעים. קומץ נוסעים אשר אינם ממלאים אחרי הוראות בטיחותיות או בריאותיות. נוסעים אלה מהווים סכנה בטיחותית למהלך התקין של הטיסה, גורמות להסטות של נתיב הטיסה ופוגעות באנשי הצוות ובשאר הנוסעים. ידע כל נוסע אשר ינהג באלימות או יפריע למהלכה התקין של טיסה לישראל ומישראל, כי יטופל במלוא חומרת הדין".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יאט"אIATAאיחוד האמירויות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: