אא

קברניט אל על: "מבקש להתנצל מעומק ליבי בפני מי שנפגע מדבריי"

לאחר שאמר לנוסעים בטיסה 007 לניו יורק: "השואה יכולה לקרות רק בדיקטטורות ואנחנו נלחמים בישראל כדי שהיא תישאר מדינה דמוקרטית", קברניט אל על מתנצל הערב

טייסי אל על בקוקפיט של הדרימליינר. צילום: ספיר פרץ טייסי אל על בקוקפיט של הדרימליינר. צילום: ספיר פרץ

קברניט אל על מתנצל על דבריו בפני הנוסעים לאחר שדבריו בטיסה 007 של החברה לניו יורק הבוקר (ג') - יום השואה - עוררו סערה ותגובות נזעמות: "אני מודה לחשיבות יום השואה והגבורה, ביום זה כולנו מתייחדים עם זיכרון השואה והקורבנות. ברצוני להבהיר כי לא היתה לי כל כוונה לפגוע. אני מבקש להתנצל מעומק לבי בפני מי שנפגע מדבריי".

על פי פרסומים, קברניט אל על אמר לנוסעים בטיסה האמורה: "דברים כמו השואה יכולים לקרות רק בדיקטטורות ואנחנו נלחמים בישראל כדי שהיא תישאר מדינה דמוקרטית".

בתגובה לדברים מסרה הנהלת אל על: ״חברת אל על מגנה אמירות פוליטיות מכל סוג שהוא, של מי מאנשיה במסגרת עבודתם ובוודאי לא במטוסיה שלא יכולים להוות במה לפעילות מסוג זה. החברה מורה להימנע מכך, בפרט ביום כה רגיש ומשמעותי לעם ישראל. המקרה החריג הזה שאינו משקף את אנשיה וערכיה של החברה, ייבדק בצורה יסודית ע״י הגורמים הבכירים בחברה. אל על היא חברת התעופה הנושאת את דגל ישראל על זנב מטוסיה, וככזו משקפת את הפסיפס הישראלי כולו".

כזכור, במכרז שאל על פרסמה באחרונה להטסת ראש הממשלה לביקור באיטליה, אף טייס מצי המטוסים בואינג 777 של אל על לא נרשם במכרז שהחברה פרסמה להטסת נתניהו. זאת, למעט טייס אחד שנרשם תחילה ולאחר מכן הסיר את המועמדות שלו.

קדם לכך מכתב משותף ששלחו טייסים מ-4 חברות התעופה הישראליות על התנהלות הממשלה תחת הכותרת "מתנגדים להפיכה המשטרית״. במכתב כתבו הטייסים: ״אנו החתומים מטה, קבוצה גדולה של טייסי חברות התעופה הישראליות, בהווה ובעבר, רואים במהלך החקיקתי בו נוקטת ממשלת ישראל, איום ממשי ומידי על אופייה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית הנשענת על עקרונות מגילת העצמאות, מהלך זה אף טומן בחובו סיכון ממשי לאנשי קבוצה זו, שרבים מחבריה משרתים ושירתו כלוחמים בצה"ל ומתוקף תפקידם כטייסי חברות תעופה נדרשים לשהות במדינות שונות ברחבי העולם, ובעתיד הקרוב עלולים להיות חשופים לתביעות מצד גופים בינלאומיים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עליום השואה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: