אא

טייסים באל על מזהירים: לא צריך לעשות לטייס משפט דרייפוס, פיטורים לא יעברו בשקט

הטייסים, חבריו של הקברניט גינצבורג, מצפים שהחברה תסגור את פרשת הטיסה לניו יורק ללא צעדים קיצוניים. "החברה לא יכולה לאפשר לעצמה עוד בלגן"

אל על. צילום: עידו וכטל אל על. צילום: עידו וכטל

אל על עד כה לא ערכה שיחה עם הקברניט דורון גינצבורג, שקיבל מכתב הזמנה לשימוע מיד עם נחיתתו בניו יורק לאחר סערת הטיסה.

כזכור, במהלך הטיסה לניו יורק, הקברניט גינצבורג כרז בין השאר לנוסעי טיסת החברה: "השואה יכולה לקרות רק בדיקטטורות ואנחנו נלחמים בישראל כדי שהיא תישאר מדינה דמוקרטית".

בתחילת השבוע הבא אמורים בחברה לערוך שיחת בירור ראשונית עם גינצבורג, למעשה בתוך הליך השימוע אליו הוא זומן.

טייסים בחברה הביעו הערכה כי בחברה לא יעזו לפטר את גינצבורג, כי במקרה כזה תתחולל סערה ענקית בחברה, שכן, חבריו הטייסים לא יקבלו צעד קיצוני מצד הנהלת אל על.

בסביבת הטייסים אמרו כי: "נכון שטייסים לא צריכים לערב את דעותיהם הפוליטיות בתוך החברה, כל אחד באופן פרטי יכול להתבטא, אך לא במהלך טיסות".

עם זאת, בסביבת הטייסים עוד הוסיפו כי: "דורון איש ערכי, טייס מדהים, היה מפקד טייסת. הוא התבטא כבן לניצול שואה שגדל בנצר סרני. מיד כאשר הבין את מה שקרה הוא התנצל מעומק ליבו בעברית וגם באנגלית. לא צריך לעשות לו משפט דרייפוס. לא בגלל מישהו שגזר פליי קארד, צריך לעשות לו משפט כמו שעושים לו. מי שקרע, שלא יטוס אל על. יש לחברה טייסים נפלאים. החברה לא יכולה לאפשר לעצמה עוד בלגן".

בסביבת הטייסים הביעו תקווה שבחברה יידעו לסגור בשקט את הפרשה בלי עוד כותרות, כי מבחינתם, פיטורים לא יעברו בשקט, מאחר וזה לא המקרה המצריך צעד קיצוני. גם עצם העובדה שגינצבורג קיבל מיד עם נחיתתו בניו יורק, מכתב הזמנה לשימוע, בלי שאף אחד יברר איתו את מה שקרה, לא התקבל בצורה נאותה ע"י הטייסים.

כאמור, עוד במהלך הטיסה שגינצבורג הבין שדבריו עוררו סערה הוא התנצל ואמר: "אני מודה לחשיבות יום השואה והגבורה, ביום זה כולנו מתייחדים עם זיכרון השואה והקורבנות. ברצוני להבהיר כי לא הייתה לי כל כוונה לפגוע. אני מבקש להתנצל מעומק לבי בפני מי שנפגע מדבריי".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: