אא

IATA: ״עלויות הדלק הסילוני בשנת 2023 יהיו זולות יותר משנת 2022״

ארגון התעופה הבינלאומי מפרסם דוח אופטימי לשנת 2023, בו הוא מעריך כי עלויות הדלק הסילוני בשנת 2023 ירדו. עוד חושף כי מחירי כרטיסי הטיסה הדביקו את שיעור האינפלציה הממוצעת במדינות ה-OECD

נתב״ג. צילום: 123rf נתב״ג. צילום: 123rf

מחירי כרטיסי הטיסה הדביקו את שיעור האינפלציה הממוצעת במדינות ה-OECD, אך נשארו משמעותית מתחת לאינפלציה שנראתה במחירי הדלק הסילוני, כך עולה מדוח שמפרסמת IATA, ארגון חברות התעופה הבינלאומי. לפי IATA, מדובר באתגר עבור חברות התעופה, בהתחשב בכך שעלות הדלק הסילוני מהווה 25% עד 30% מעלות התפעול. 

 

במהלך התקופה של 12 חודשים שהסתיימה במרץ 2021, מחירי הטיסה העולמיים ירדו ב-53% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת (הם ירדו ב-36% עבור מדינות ה-OECD). מחיר כרטיס הטיסה הממוצע התאושש במאי 2022, לרמות שלפני המגיפה. באותו חודש, אינפלציית המחירים לצרכן (CPI) ב-OECD הייתה גבוהה ב-15% בהשוואה למאי 2019, בעוד שמחיר דלק הסילוני עלה ב-92%. עליית מחירי הטיסה נבעה בין השאר בתגובה לעלייה החדה במחירי הדלק הסילוני, שמונעת על ידי רוסיה. בפלישה לאוקראינה, מחירי הדלק הסילוני הגיעו לשיא של 172 דולר לחבית. עוד תרמו לעליית העלויות העומדות בפני חברות התעופה: שיבושים בשרשרת האספקה, עיכובים באספקת מטוסים, מחסור בצוות טיסה ועוד. 

 

ב-IATA סיכמו את הדוח בצורה אופטימית, כשהם מצפים כי במבט קדימה, חברות התעופה צפויות להתמודד עם מחירי דלק נמוכים יחסית בשנת 2023 בהשוואה לשנה שעברה, מה שיקל על עלויות התפעול. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: IATA

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: