אא

היום שביתה נוספת בצרפת - צפויה לגרום לביטול מאות טיסות

השביתה תשפיע בעיקר על הטיסות בשדה״ת אורלי אך צפויה לגרום לשיבושים גם בשדות תעופה מרכזיים נוספים בצרפת. ריינאייר: ״הודיעו לנו שעלינו לבטל עוד 220 טיסות, המשפיעות על 40,000 נוסעים. זה לא מתקבל על הדעת״

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

בצרפת מתכוננים לשביתה חדשה נוספת היום (ב׳) ה-1.5.23. עיקר ההשפעה של השביתה צפוייה להיות בשדה התעופה אורלי שבדרום פריז.

כידוע, פקחי הטיסה הצרפתיים הצטרפו לשורה של שביתות של איגודי העובדים בצרפת נגד רפורמות הפנסיה הלא פופולריות של הנשיא עמנואל מקרון שבין היתר כוללות העלאת גיל הפנסיה מ-62 ל-64.

רשות התעופה האזרחית של צרפת, Direction générale de l'aviation civile, עדכנה כבר כי החל ממחר, יום ראשון ה-30 באפריל ל-2 במאי, צפויים שיבושים בשדות התעופה המרכזיים בצרפת וכאמור בעיקר על שדה״ת של אורלי אולם גם בשדות התעופה של מרסיי, בורדו, טולוז, נאנט, ניס, ושארל דה גול עשויים להיות שיבושים.
עוד מציינים ברשות הצרפתית כי בין 20% ל-33% מהטיסות יבוטלו ב-1 במאי וטיסות נוספות עשויות לסבול מאיחורים.

מייקל או'לירי מנכ״ל חברת רייאנייר צייץ לפני זמן קצר בעמוד הטוויטר: ''הודיעו לנו על ידי רשויות התעופה הצרפתיות על היום ה-51 של השביתה, ביום שני ה-1 במאי, שעלינו לבטל עוד 220 טיסות, המשפיעות על 40,000 נוסעים. זה לא מתקבל על הדעת''.

כפי שכבר פורסם בפספורטניוז, DGAC, רשות התעופה האזרחית של צרפת, ציינה כבר בחודש שעבר, כי אין לה אפשרות להתריע מראש על פעולות השביתה בשבועות הקרובים, משום שאיגודי העובדים מודיעים להם רק זמן קצר לפני שהם יוצאים לשביתה.

בוועידת Airlines4Europe בבריסל, בה התריעו חברות התעופה האירופיות על הקשיים בשל השביתה בצרפת שמשפיעה על התנועה בכל אירופה, שלושת המנכ"לים – שפור, או'לירי ולונדגרן - הצהירו שהם מוכנים לכל התרחישים.

מחברת אייר פראנס בישראל נמסר נכון לעתה (שבת), ״כי השביתה לא צפוייה להשפיע על הטיסות אל ומ/ישראל.״

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: צרפתאייר פראנסair franceאייר פראנס KLM

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: