אא

״שמרו על שמי האיחוד האירופי פתוחים״: שש מאות אלף נוסעים חתמו על עצומה של ריינאייר

״האיחוד האירופי לא עושה דבר כדי להגן על חופש התנועה״: דובר ריינאייר במתקפה חריפה על האיחוד האירופי. לדבריו, האיחוד האירופי לא עושה דבר כדי לאפשר את הטיסות לצרפת, וזאת בשל שביתות בקרי האוויר שהובילו לביטול אלפי טיסות

ריינאייר. צילום: shutterstock ריינאייר. צילום: shutterstock

ריינאייר אישרה כי מעל 600 אלף נוסעים חתמו על העצומה שלה הקוראת לאיחוד האירופי לשמור על שמיים פתוחים באירופה.

העצומה, ״הגנו על הנוסעים: שמרו על שמי האיחוד האירופי פתוחים״, קוראת לנשיאת נציבות האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין, לנקוט בפעולה מיידית להגנה על חירותו של האזרח האירופי. בריינאייר מדווחים כי כשהעצומה תגיע למיליון חתימות, כאשר חברת התעופה תגיש אותה לנציבות האיחוד האירופי ותדרוש מהנשיאה לנקוט בפעולה כדי להגן על חופש התנועה של אזרחי האיחוד

כפי שפרסמנו בפספורטניוז מוקדם יותר היום, ביום שני ה-1 במאי, צפויה שביתה כוללת בפריז, בשדות התעופה וגם בקרי האוויר.

״אנחנו שמחים על התמיכה בהגנה על הנוסעים שלנו: העצומה מונה כבר מעל ל-600 אלף חתימות, ואנו מתקרבים במהירות למיליון החתימות שאנו צריכים כדי לאלץ את נציבות האיחוד האירופי לנקוט פעולה כדי להגן על טיסות יתר וחופש התנועה של אזרחי האיחוד האירופי. שביתות בקרי האוויר בצרפת, הן הסיכון מספר 1 לתוכניות הנסיעה של אזרחי האיחוד במהלך הקיץ, והנוסעים באמת מתחילים להבין שנציבות האיחוד האירופי לא עושה דבר כדי להפחית את הסיכון ולהגן על חופש התנועה שלהם״, אמר דובר ריינאייר.

בארבעת החודשים הראשונים של 2023, היו יותר מ-50 ימים של שביתות בקרי אוויר צרפתיות (פי 10 יותר מכל שנת 2022), אשר אילצו את ריינאייר לבטל למעלה מ-3,700 טיסות וביטלו למעלה מ-666 אלף טיסות של נוסעים בהתראה קצרה. צרפת משתמשת בחקיקת שירות מינימום כדי להגן על טיסות פנים צרפתיות, בעוד טיסות יתר של האיחוד האירופי מגרמניה, ספרד, איטליה, בריטניה ואירלנד, מבוטלות. 

אתמול התייחס שוב מייקל או'לירי מנכ״ל חברת רייאנייר, שביתה הצפויה ביום שני בצרפת; ''הודיעו לנו על ידי רשויות התעופה הצרפתיות על היום ה-51 של השביתה, ביום שני ה-1 במאי, שעלינו לבטל עוד 220 טיסות, המשפיעות על 40,000 נוסעים. זה לא מתקבל על הדעת''.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ריינאיירRyanair

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: