אא

Ryanair חתמה על הסכם לרכישת 155,000 טונות של SAF - דלק תעופה בר-קיימא

חברת הלואו-קוסט האירית חתמה עם חברת Repsol על הסכם לאספקת דלק תעופה בר-קיימא (SAF) למטוסי החברה בספרד ובפורטוגל

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

ההסכם של חברת ריינאייר עם חברת הדלק Repsol יאפשר לחברת התעופה גישה ל-155,000 טון של SAF בין 2025 ל-2030, כמות השווה לתדלוק של יותר מ-28,000 טיסות מדבלין באירלנד למדריד בספרד. השימוש ב-SAF יועיל להפחתה של כ-490,000 טונות של פליטת דו תחמוצת הפחמן.

"SAF משחק תפקיד מפתח באסטרטגיה להגיע לאפס פליטות פחמן ובמטרה שלנו להשתמש ב-12.5% SAF עד 2030", אמר מנכ"ל ריינאייר, אדי ווילסון. "ההסכם הזה עוזר לנו להבטיח גישה לכ-15% מהיעד השאפתני הזה".

ביולי 2022 החלה Repsol בבניית מפעל דלק ביולוגי מתקדם בעיר קרטחנה בספרד, שייצר 250,000 טונות של דלקים מתחדשים מפסולת. המתקנים החדשים צפויים להיכנס לפעולה במחצית הראשונה של 2023. החברה שואפת לייצר למעלה מ-2 מיליון טון של דלקים מתחדשים עד 2030.

דלק תעופה בר קיימא, דומה מאוד במבנה הכימי שלו לדלק סילוני מסורתי ממאובנים אך חומרי ההזנה שונים, וביניהם: שמן בישול, פסולת מוצקה — אריזות, נייר, טקסטיל ושאריות מזון, פסולת עץ, צמחים ואצות. ה-SAF המסורתי הוא ביסודו דלק ביולוגי, המופק בעיקר מצמחים ואצות, כשהאוריינטציה המרכזית היא, כמובן, הצבע הירוק, אך דלק התעופה החליפי הוא למעשה תערובת או תרכובת של מוצרים שונים מן החי, הצומח והדומם

דלק תעופה בר קיימא, ובאנגלית Sustainable Aviation Fuel – SAF, הוא התחליף לדלק הסילוני המסורתי. מה זה בדיוק? כיצד הוא משנה את עולם התעופה? ואילו אמצעים נוספים נוקט הענף כדי לצמצם את פליטת הגזים והזיהום הסביבתי? הקליקו כאן

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ריינאיירSAF

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: