אא

IATA נגד חוק הפיצוי האמריקני לנוסעים: יעלה מחירי טיסות, אך לא ימנע עיכובים וביטולים

עפ"י התקנה של משרד התחבורה והממשל, חברות התעופה תהיינה אחראיות לפצות נוסעים פיצוי כספי על עיכובים וביטולים של טיסות, שנגרמו באשמתן, וזאת בנוסף לטיפול המקובל של החברות במקרים אלה

צילום: 123rf צילום: 123rf

ארגון התעופה הבינלאומי (IATA) מתח ביקורת על ההחלטה של משרד התחבורה האמריקני (DOT) וממשל ביידן, שתגרום להעלאת מחירי כרטיסי הטיסה עקב חובת חברות תעופה לספק פיצוי כספי לנוסעים על עיכובים וביטולי טיסות, וזאת בנוסף לדרכי הטיפול הנוכחיות. עפ"י הודעת הממשל, התקנה החדשה תפורסם בהמשך השנה.

הטיפול במקרים של ביטולים ועיכובים של משרד התחבורה האמריקני מראה כי 10 החברות הגדולות בארה"ב כבר מציעות ארוחות או שוברים במזומן ללקוחות עקב עיכובים ממושכים, בעוד ש-9 מתוכן מציעות גם לינה במלון בחינם לנוסעים שנפגעו מביטול טיסת לילה.

"חברות תעופה עובדות קשה כדי להביא את הנוסעים שלהן ליעדן בזמן ועושות כמיטב יכולתן כדי למזער את ההשפעות של כל עיכוב. לחברות התעופה כבר יש תמריצים כספיים להביא את הנוסעים שלהן ליעדן כמתוכנן. ניהול עיכובים וביטולים יקר מאוד עבור חברות התעופה... ההוצאה הנוספת, שתטיל הרגולציה החדשה הזו, לא תיצור תמריץ חדש לחברות, אבל יהיה להן צורך לממן את ההוצאה, וסביר שזה ישפיע על מחירי הכרטיסים", אמר וילי וולש, מנכ"ל IATA.

רוב המצבים לא יהיו מכוסים על ידי תקנה זו, מכיוון שמזג האוויר הוא האחראי לעיקר העיכובים וביטולי טיסות. המחסור בפקחי טיסה מילא תפקיד בעיכובים של השנה שעברה והוא מהווה בעיה גם השנה. גם סגירת מסלולים ותקלות בציוד תורמים לעיכובים וביטולים. בנוסף, בעיות אספקה, ייצור ותמיכה הביאו לעיכובים באספקת מטוסים ולמחסור בחלקים, עליהם אין לחברות תעופה שליטה.

משרד התחבורה האמריקני מציין שחברות תעופה יהיו אחראיות לפצות את הנוסעים רק על עיכובים וביטולים שחברת התעופה אחראית להם, וקשה עד בלתי אפשרי לקבוע אחריות לכל עיכוב או ביטול טיסה.

 IATA טוענת כי הניסיון מלמד, שלתקנות ענישה כאלה, המוצעות ע"י הממשל האמריקני, אין השפעה על רמת העיכובים והביטולים בטיסות.

"תעופה היא פעילות משולבת מאוד המערבת שותפים שונים, שלכל אחד מהם יש תפקיד חיוני בהבטחת פעילות תקינה של מערכת התעופה. במקום להטיל אחריות על חברות תעופה, כפי שההצעה הזו עושה בוודאות, ממשל ביידן צריך לפעול להבטחת מימון מלא לרשות התעופה, לדאוג לצוות פקחי טיסה מאויש במלואו ולהשלמת השקת תוכנית המודרניזציה של בקרת התעופה", הדגיש וולש.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: IATADOT

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: