אל על מציגה את הרבעון הראשון הטוב ביותר מאז הופרטה
הכנסות החברה צמחו ברבעון הראשון של 2023 ב-17% ולראשונה מאז הופרטה ב-2005 עברה לרווח תפעולי של 9 מיליון דולר. המכירות הסתכמו ב-500 מיליון דולר
אל על סיימה את הרבעון הראשון של 2023 בהפסד של כ-34.380 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-55 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. שינוי של כ-20 מיליון דולר.
באל על מציינים כי ״התוצאות הכספיות לרבעון הראשון מציגות צמיחה ושיפור בכל הפרמטרים, לצד יציבות והמשכיות של מגמת הביקושים הגבוהה, שהחלה כבר בשנה שעברה עת היציאה ממשבר הקורונה. הרבעון הראשון מאופיין בחולשה עונתית בד״כ, אך הנוכחי הוא הטוב ביותר של אל על מאז הופרטה בשנת 2005.״
למרות שברבעון הנוכחי, היקף הפעילות היה כ-93% במנחים של היצע מושבים לתקופה המקבילה ב-2019 , ההכנסות צמחו לסך של כ-500 מיליון דולר, זאת לעומת כ-428.585 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2019-שיפור של 16.7% ועלייה של כ-71.410 מיליון דולר.
הוצאות הדלק עלו ב-31.4% ביחס ל-2019 והסתכמו לסך של 132.658 מיליון דולר לעומת כ-101 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2019.
ההוצאות על מזון, שירות לנוסע, ועלויות הפעלה נוספות צמחו לסך של 40.687 מיליון דולר לעומת 34.473 מיליון דולר באותה תקופה ב-2019.
דינה בן-טל גננסיה, מנכ"לית אל על: "הרבעון הראשון הוא נקודת פתיחה מצוינת
עבורנו, ומפה רק נגביר את הקצב. אנחנו ממוקדים ביישום האסטרטגיה החדשה עם
ארגון גמיש, יעיל ובשל לתהליך, שבסופו נהיה חברה חזקה פיננסית ותזרימית, ורחבה
יותר מבחינת מגוון השירותים והמוצרים; עם עלייה חזקה בשיעור התפוסה ל-85.3%,
אנו רואים שהציבור ממשיך לבחור באל-על ואנו עושים הכול כדי לתת לו את השירות
הטוב ביותר וה-value for money הגבוה בתעשייה".
ינקל'ה (יעקב) שחר, סמנכ"ל הכספים הנכנס: "למרות סביבת המאקרו המאתגרת
הצלחנו לחתוך את ההפסד הנקי, לעבור לרווח תפעולי ולעשות קפיצה משמעותית
בהכנסות, למרות כושר ייצור של 93%. עם זאת הנתון המרשים ביותר הוא תזרים
המזומנים החזק שלנו שהסתכם ב-73 מיליון דולר, דבר המאפשר לנו גמישות מימונית
וכן מרחב טוב יותר למימוש האסטרטגיה החדשה שלנו״.
הרווח התפעולי הסתכם לסך של 54 מיליון דולר לעומת 6 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2109 .
תפוסת הנוסעים הסתכמה לסך של 85.3% לעומת 80.3% בתקופה ב-2019.
בתקופה המקבילה ב-2019 החברה קבלה מענק חד פעמי בהיקף של 44 מיליון דולר בשל הסכם עם חברות האשראי בנוגע לפעילות מועדון הנוסע המתמיד.
בגלל זה תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ירד לסך של 73 מיליון דולר לעומת 91 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2019, כאשר ברבעון הזה גם שילמו הוצאות שכר בסך של כ-14 מיליון דולר במרץ עבור העובדים הקבועים.
אגרות הנמל ודמי מעבר אווירי גם התייקרו לסך של 61.766 מיליון דולר לעומת כ-58 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2019.