אא

ריינאייר הגישה עצומה עליה חתמו יותר ממיליון אזרחים: "שמרו על שמי האיחוד האירופי פתוחים"

חברת הלואו קוסט הגישה עתירה הקוראת לנשיאת הנציבות של האיחוד האירופי, להגן על חופש התנועה של אזרחי האיחוד במהלך השביתות החוזרות ונשנות של פקחי הטיסה באירופה

צילום: 123rf צילום: 123rf

חברת ריינאייר הגישה היום עצומה לנציבות איחוד האירופי, עליה עבדה ביתר שאת בחודשים האחרונים.

כזכור, בחודש שעבר דובר ריינאייר יצא במתקפה חריפה על האיחוד האירופי, בטענה כי אינו עושה דבר כדי לאפשר את הטיסות לצרפת, וזאת בשל שביתות בקרי האוויר שהובילו לביטול אלפי טיסות.

העצומה, עליה חתמו 1.1 מיליון אזרחים אירופאים ונקראת "הגנו על טיסות יתר - שמרו על שמי האיחוד האירופי פתוחים", קוראת לנשיאת הנציבות של האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין, להגן על חופש התנועה של אזרחי האיחוד במהלך שביתות חוזרות של פקחי הטיסה.
 
בחמשת החודשים הראשונים של 2023, היו 57 ימים של שביתות פקחי טיסה (פי 10 יותר מ-2022) שאילצו את חברות התעופה לבטל באופן לא פרופורציונלי אלפי טיסות מגרמניה, ספרד, איטליה, בריטניה ואירלנד - כל זאת בעוד שצרפת משתמשת בחוק "השירות המינימלי לצרכן" כדי לשמור על טיסות הפנים שלה, תוך ביטול בלתי פרופורציונלי של טיסות חוץ.

לטענת המוחים, צרפת וכל שאר מדינות האיחוד האירופי צריכות לקחת דוגמה מספרד, איטליה ויוון, שכולן משתמשות ב"חוק השירות המינימלי לצרכן" של האיחוד האירופי (שמחייב מתן שירותים חיוניים מינימליים לאזרחים במקרה של שביתה) כדי להגן על טיסות יתר במהלך שביתות פקחי הטיסה, ולתעדף טיסות חוץ על פני טיסות פנים. דובר ריינאייר הוסיף ואמר בחודש שעבר כי, ״שביתות בקרי האוויר בצרפת, הן הסיכון מספר 1 לתוכניות הנסיעה של אזרחי האיחוד במהלך הקיץ, והנוסעים באמת מתחילים להבין שנציבות האיחוד האירופי לא עושה דבר כדי להפחית את הסיכון ולהגן על חופש התנועה שלהם״.
 
מנכ"ל ריינאייר מייקל אולירי אמר: "לנוסעים האירופאים נמאס לסבול מביטולי טיסות יתר במהלך שביתות פקחי הטיסה. נציבות האיחוד האירופי חייבת לפעול כעת בהתאם לעתירתם של יותר מ-1.1 מיליון אזרחי האיחוד האירופי ולהתעקש שכל המדינות יגנו על טיסות יתר במהלך שביתות פקחים לאומיות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ריינאייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: