אא

העתיד כבר כאן: SAS פותחת הזמנות לטיסה חשמלית ראשונה ב-2028

בעוד הדלק בר קיימא, SAF, כבר מזין באחוזים כאלה ואחרים את המטוסים הנוכחיים, תעשיית התעופה עובדת על פיתוח דגמים עתידיים, בין השאר, מטוסים המתבססים על הנעה חשמלית

צילום: SAS צילום: SAS

זה מכבר תעשיית התעופה הבינלאומית מאמצת שיטות ואמצעים שונים על מנת להפחית את זיהום האוויר, בעיקר באמצעות מעבר לשימוש בדלק בר קיימא, SAF. יחד עם זאת, יצרני התעופה הבינלאומיים עוסקים בפיתוח מטוסים חדשניים, תוך חיקוי כלי התחבורה היבשתיים.

טיסה חשמלית מסחרית עדיין נשמעת כמו טכנולוגיה עתידנית, אבל מי שרוצה להיות בין הנוסעים הראשונים, שיחוו את צורת ההנעה החדשה בענף התעופה, יכול כבר עכשיו להבטיח לעצמו מושב במטוס העתיד.

חברת התעופה הסקנדינבית SAS הודיעה כי היא פותחת ב-2 ביוני 2023 מערכת הזמנות לטיסה החשמלית הראשונה המתוכננת שלה, אך המזמינים הסקרנים יצטרכו לחכות לפחות חמש שנים, כי טיסת הבכורה מתוכננת ל-2028.

מרבית הפרטים עדיין אינם ידועים, כמו: לוח הזמנים של הטיסה והמסלול, אך יש להניח כי זו תהיה טיסת פנים באחת משלוש מדינות הבית של SAS: שבדיה, נורבגיה ודנמרק.

אפילו סוג המטוס עדיין לא נקבע. SAS לא התחייבה לכך בהודעתה, אך המועמד הסביר ביותר הוא המטוס ההיברידי-חשמלי ES-30 של Heart Aerospace, שנמצא כעת בפיתוח.

2028 היא השנה שבה ה-ES-30 צפוי להיכנס לשירות לאחר השלמת תהליך הפיתוח וההסמכה שלו. נוסף ל-SAS, שאישרה את כוונתה לרכוש מספר מטוסים של הדגם, גם פינאייר ויונייטד איירליינס הביעו כוונה לרכוש את המטוס מתוצרת שבדיה, שיונע במערכת הנעה היברידית-חשמלית ויכיל 30 מושבים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: SASSAF

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: