אא

קרואטיה: היקף התיירות בעונת הקיץ צפוי לעלות על הרמות שלפני הקורונה

בנציבות התיירות האירופית צופים שעונת התיירות תעלה השנה על תוצאות השיא של טרום מגפת הקורונה, כשהדגש הוא על מדינות הים התיכון, כולל קרואטיה

Brela beach,Dalmatia,Croatia. צילום: shutterstock Brela beach,Dalmatia,Croatia. צילום: shutterstock

מנהל לשכת התיירות הקרואטית וסגן נשיא נציבות התיירות האירופית (ETC), קריסטיאן סטניציץ', צופה שעונת התיירות באירופה תעלה השנה על תוצאות השיא של טרום מגפת הקורונה, במיוחד במדינות הים התיכון, כולל בקרואטיה.

עפ"י הנתונים, שסיפקה מערכת eVisitor, מתחילת 2023 ועד 27 במאי הגיעו לקרואטיה 3.5 מיליון תיירים, שרשמו 10.7 מיליון לינות - עלייה של 27 אחוז בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2022, ו-3% יותר מאשר בשנת 2019.

לדברי סטניציץ', יותר ממחצית האירופים כבר הזמינו את הטיול הבא, ואילו 59% מהם מתכננים לבצע שתי נסיעות או יותר עד סוף ספטמבר. הוא גם ציין כי בהתבסס על סקר ETC, יותר אירופים מודאגים מהמחירים של השנה יותר מאשר בשנה שעברה.

לדבריו של מנהל לשכת התיירות הקרואטית, השנה צפויה לעלות מגמת התיירים מארה"ב לאירופה, נוכח גידול במספר המושבים של חברות התעופה ב-15% אחוזים בהשוואה לשנה שעברה, וב-3% בהשוואה ל-2019.

התקציב של לשכת התיירות הקרואטית עומד השנה על כ-34.8 מיליון אירו, עלייה של 4% אחוזים בהשוואה לשנה שעברה. למרות שלמשבר האינפלציה השפעה שלילית על מגזר התיירות במדינה, התיירים מבטאים הנאה מחופשותיהם בקרואטיה.

כזכור, קרואטיה אימצה ב-1 ביננואר השנה, את המטבע המשותף של האיחוד האירופי, האירו, והצטרפה לאזור שנגן, אזור הנסיעות הפתוח של אירופה. כדי לאמץ את מטבע האירו, קרואטיה הייתה צריכה לעמוד בסדרה של תנאים כלכליים קפדניים, כולל שער חליפין יציב, אינפלציה מבוקרת והוצאה ציבורית תקינה. 

26 מדינות כלולות באמנת שנגן - כל מדינות האיחוד האירופי, מלבד רומניה ובולגריה וגם אירלנד, וכן 4 מדינות אירופיות, שאינן חברות באיחוד האירופי: איסלנד, ליכטנשטיין, נורבגיה ושווייץ.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קרואטיה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: